kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

کرونا در آمریکا همچنان جولان می‌دهد شمار تلفات، 110 هزار نفر

بر اساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، به بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر رسیده است و حدود

110 هزار تن نیز بر اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست داده‌اند.
شمار مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» (کرونا) در آمریکا، همچنان روند افزایشی دارد و هر روز تعداد زیادی از شهروندان این کشور به ویروس مذکور مبتلا می‌شوند. این در حالی است که بخش اعظم آمریکایی‌ها دولت و مقامات کاخ سفید را در رابطه با شیوع کرونا، مقصر می‌دانند.
طبق برآوردهای آماری دیروز پایگاه اینترنتی «وُرلدامتر»، طی
بیست ‌و چهار ساعت پیش از آن، ۲۲ هزار و 268 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، ولدامتر افزود، طی همان مدت، ۱۰۳۱ آمریکایی نیز بر اثر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند. بدین ترتیب، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به یک میلیون و 924 هزار و 51 نفر رسیده و شمار تلفات کرونایی در این کشور هم از 110 هزار تن عبور کرده است. برای اینکه عظمت آمار تلفات کرونا در آمریکا را دریابیم، یاد آور می‌شویم که این کشور در نبرد علیه ویتنام، تنها ۵۸ هزار و ۲۲۰ نظامی خود را از دست داده بود.
پیش از این، دانشگاه آمریکایی «جانز ‌هاپکینز» گزارش داده بود که بر اساس برآوردهای این دانشگاه، شمار مبتلایان قطعی به کرونا در سراسر جهان، از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عبور کرده است.
دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، قبلا درباره وضع خطرناک این کشور در صورت جواب ندادن درمان‌های کرونا، هشدار داده و گفته بود که موج دوم همه گیری کرونا، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
نگرانی فزاینده‌ای در جمع متخصصان درمانی آمریکا درباره موج دوم شیوع کرونا همزمان با فصل آنفلونزا وجود دارد و حتی ممکن است سیستم‌های مراقبت بهداشتی این کشور دچار فروپاشی شود. در همین حال، جوامع پزشکی و علمی جهان در حال رقابت برای کشف یک درمان قابل اعتماد برای این ویروس هستند.