kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

آمریکا همچنان مشغول ارسال گسترده سلاح به استان حسکه سوریه است

نظامیان آمریکایی در ادامه انتقال تسلیحات نظامی و لجستیکی به شمال شرق سوریه، 25 کامیون حامل تجهیزات نظامی دیگر به این منطقه ارسال کردند.



نیروهای آمریکایی با نقض مجدد قوانین بین‌المللی، ۲۵ کامیون حامل تجهیزات نظامی دیگر را وارد پایگاه‌ غیرقانونی خود در استان «حسکه» واقع در شمال شرق سوریه، کردند.
به گزارش ایسنا، منابع محلی در شهر «الرمیلان» به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند، این کاروان نظامی از گذرگاه غیرقانونی «الولید» عراق وارد خاک سوریه شد.
طبق این گزارش، کاروان فوق تعدادی خودروی زرهی‌، تجهیزات نظامی و لجستیکی را به پایگاه آمریکایی‌ها در الرمیلان منتقل کردند.
تجهیز سوریه به میگ
منابع هوانوردی از دریافت جنگنده‌های جدید «میگ-29 اس‌ام تی» ساخت روسیه از سوی نیروی هوایی سوریه در یکی از پایگاه‌های هوایی مهم این کشور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس، خلبانان سوری پس از دریافت جنگنده‌ها، نخستین پروازهای خود را با آنها انجام دادند.
طی روزهای گذشته رئیس‌جمهور روسیه از وزارت دفاع و خارجه این کشور خواسته بود با طرف‌های سوری برای توسعه بیشتر پایگاه هوایی حمیمیم وارد مذاکره شوند.
به دنبال وقوع بحران سوریه و مداخله غربی‌ها در این کشور، دمشق از مسکو برای مقابله با تروریست‌ها و حضور نظامی در این کشور دعوت کرده بود. در همین راستا، روسیه و سوریه در سال 2015 یک توافق 49 ساله در زمینه استقرار نیروی هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم امضا کرده‌اند. طبق این توافق، سوریه یک قطعه زمین به همراه تجهیزات و تاسیسات آن را به صورت رایگان در اختیار ارتش روسیه قرار‌داده است. این توافق می‌تواند برای مدت 25 سال دیگر به صورت اتوماتیک تمدید شود، مگر اینکه یکی از طرفین، یک سال قبل از پایان قرارداد، خواستار لغو آن
شود.
میگ -29 اس ام تی، نوع ارتقا یافته جنگنده «میگ-29 فالکروم» محسوب می‌شود. این جنگنده جدید مجهز به موشک‌های با دقت بالای هوا به هوا و هوا به سطح است. میگ 29 اس ام تی مجهز به مخازن سوخت اضافی، موتور به روز شده و افزایش ظرفیت حمل سلاح است.