kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

به آتش کشیدن مزارع کشاورزی، طرح جدید داعش در عراق

تروریست‌های داعش که در میدان‌های نبرد، مقابل نیروهای مسلح عراق شکست خورده‌اند، مزارع کشاورزی مردم را در مناطق مختلف این کشور به آتش می‌کشند.




عناصر گروه تروریستی داعش که تا کنون با حملات و انفجار بمب، مردم عراق را هدف قرار می‌داده‌اند، مدتی است که مزارع کشاورزی آنها را در مناطق و استان‌های مختلف به آتش می‌کشند.
البته، در مقابل هم دولت و ارتش عراق تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا داعش را در این حوزه نیز شکست دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، فرماندهی عملیات مشترک عراق از تدارک نقشه‌هایی جدید برای پیگرد عناصر داعش و حفاظت از محصولات و زمین‌های زراعی خبر داد.
«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: «فرمانده کل نیروهای مسلح بر ضرورت پیگرد بقایای داعش و پایان دادن به حضور آنها و مقابله با هر گونه اقدام آنها برای نابود کردن رزق و روزی ملت و ظرفیت‌های اقتصادی و زراعی آن تاکید کرده است.»
وی افزود: «فرماندهی عملیات مشترک... در همین راستا، نیروهای امنیتی را (در برخی مناطق) مجددا مستقر کرده و نقشه‌های جدیدی را تدارک دیده است».
به گفته مقامات عراقی، هدف از اقدام تروریست‌های داعش در آتش زدن مزارع گندم و حمله به کشاورزان، به خصوص در استان «دیاله» عراق، وادار کردن ساکنان این مناطق به کوچ و آوارگی است.
«حنین القدو» نماینده ائتلاف «فتح» عراق، در این رابطه گفت که طرف‌های خارجی در پشت پرده عملیات مخرب گروهک‌های تروریستی داعش، مثل تخریب تأسیسات برقی و سوزاندن محصولات کشاورزی‌، قرار دارند.
وی تاکید کرد: ایجاد ثبات در عراق برای طرف‌های خارجی خوشایند نیست، آنها به همین دلیل، از گروهک‌های تروریستی داعش در هدف قرار‌دادن تأسیسات برقی و سوزاندن محصولات گندم استفاده می‌کنند. به گفته القدو، حامیان تروریست‌ها می‌خواهند، ضمن ضربه زدن به اقتصاد عراق، این کشور را به بازار کالاهای وارداتی تبدیل کنند.
«سید صادق الحسینی» از فرماندهان حشد‌الشعبی، هم اخیرا اعلام کرده بود که نیروهای حشد بیش از 5000 جریب از زمین‌های کشاورزی را از آتش سوزی نجات دادند.
«ابو علی البصری» معاون امور عملیات نظامی سازمان حشد‌الشعبی نیز خبر داد، حشد طرح امنیتی گسترده‌ای را برای جلوگیری از حملات داعش، در چهار استان اتخاذ کرده است.
خبر دیگر اینکه طی درگیری میان نیروهای حشدالشعبی و عناصر داعش در منطقه «تل الذهب» (جنوب تکریت)، یک نیروی حشد به شهادت رسید و دو نفر دیگر زخمی شدند.