kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
با حضور سردار سلامی و وزیر دفاع انجام شد

الحاق ۱۱۲ شناور تندرو هجومی-رزمی به نیروی دریایی سپاه

مراسم الحاق 112 فروند شناور رزمی تندرو و جدید ساخته شده صنایع خودکفایی وزارت دفاع به نیروی دریایی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه و وزیر دفاع در بندرعباس برگزار شد.

آئین الحاق 112 فروند شناور رزمی در کلاس‌های مختلف با توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه، روز پنجشنبه با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، امیر حاتمی وزیر دفاع، دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، استاندار هرمزگان و جمعی از فرماندهان و مسئولین در بندرعباس برگزار شد.
این شناورها که از نوع شناورهای تندروی نسل جدید هجومی شامل قایق‌های سریع‌السیر«عاشورا» و قایق گشت ساحلی به نام «ذوالفقار»، « میعاد» ، «حیدر» و زیردریایی‌های «طارق» می‌شود، قابلیت تهاجمی نیروهای مدافع امنیت خلیج‌فارس را بیشتر و قدرت نیروی دریایی سپاه را دوچندان خواهند کرد.
بنا به گزارش فارس، سردار حسین سلامی در این مراسم اظهار کرد: آنچه که امروز در نیروی دریایی و در قالب الحاق شناورهای جدید برگزار می‌شود، جلوه کوچکی از اثر شکوهمندی جهش تولید در قدرت دفاع دریایی نظام جمهوری اسلامی ایران است. امروز ساحل خلیج‌فارس شاهد جشن میلاد یک قدرت جدید است.
سردار سلامی: نقشه راه ما قوی شدن است
وی بیان کرد: نقشه راه ما قوی شدن است و ما راه خود را با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی یافته‌ایم. قوی شدن منطق، آرمان و هدف برنامه ما است.
فرمانده کل سپاه با‌اشاره به ترکیب موزون اراده و قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران و ظهور یافتن توانایی درونی و ایمان حقیقی در کنار خلاقیت و خودباوری در کشورمان، خاطرنشان کرد: ما بارها در میدان عمل نشان داده‌ایم که در برابر هیچ دشمنی کرنش نخواهیم کرد.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز شاهد یک شکوه جدید در تولید قدرت دفاعی هستیم که نشانه شرف، فخر، مباهات و کرامت ملت ایران است و این توفیق بزرگ امروز در الحاق ۱۲۰ فروند شناور رزمی به نیروی دریایی سپاه نشانگر شکست حصار تحریم است.
وی با بیان اینکه قدرت دفاعی ما اجزای پیدا و پنهان فراوانی دارد، تصریح کرد: بخش مهم و خطرناک قدرت ما پنهان است و دشمنان روزی این قدرت را خواهند دید که نگاه بدی به این کشور داشته باشند. آن روز از زیرسطح و سطح و آسمان چنان آتشی بر آنها فرا خواهد رسید که میدان جهنمی برای آنان خواهد شد.
ویژگی شناورهای جدید ندسا از زبان وزیر دفاع
وزیر دفاع در این مراسم، شناورهای تحویل شده به نیروی سپاه پاسداران را در کلاس عاشورا، ذوالفقار، حیدر و.... برشمرد و در این باره گفت: این شناورها با همت متخصصین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و تولید شده است و از قابلیت‌های پیشرفته بسیار خوبی در حوزه رزم دریایی برخوردار می‌باشد که از جمله می‌توان به هوشمندی، رادار‌گریزی، تحرک بالا، مانور پذیری و سرعت بالای آنها‌ اشاره کرد.
امیر حاتمی افزود: بیش از ۸۰ درصد تجهیزات شامل مخابرات، رادارها و سیستم کنترل و مانیتورینگ بکار رفته در شناورهایی که امروز تحویل نیروی دریایی سپاه شد، ساخت داخل بوده و تمامی سامانه‌ها و سیستم‌های هدایت سلاح‌ها و پردازش بومی سازی شده وزارت دفاع است.
سردار تنگسیری: به سرعت ۹۲ نات قایق‌های تندرو دست یافته‌ایم
سردار تنگسیری نیز در مراسم رونمایی و الحاق ۱۲۰ شناور رزمی و جدید به نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: دیدگاه عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در توجه دادن قوای مسلح کشور به تهدیدات دریایی موجب رشد همه‌جانبه توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه شده است و اکنون بیش از ۹۵ درصد نیازهای اساسی این نیرو در داخل کشور تامین و تولید می‌شود.
وی افزود: امروز ۱۱۲ شناور رزمی تندرو و جدید به نیروی دریایی سپاه ملحق می‌شود که هم در طراحی و هم در نوع سلاح‌های بکار رفته در آن تغییراتی ویژه برای بهبود عملکرد و ارتقای کارآمدی صورت گرفته است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با بهره‌گیری از دانش بومی به سرعت ۹۲ نات در شناورهای نظامی خود در دریا دست یافته‌ایم، تصریح کرد: این سرعت به اندازه ۳ برابر سرعت شناورهای آمریکایی است که بدلیل طراحی منحصربفرد و ارتقای ساختارهای موتوری آن بدست آمده است.
سردار تنگسیری ادامه داد: چابکی، سبکی و قابلیت مانور بالا در کنار آبخور کم و ارتقای سلاح‌های کارگزاری شده از ویژگی‌های شناورهای جدید رزمی- تهاجمی جدید است که به همت صنایع دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: تمامی تجهیزات و موشک‌اندازهای کلاس ذوالفقار، تجهیزات شناورهای میعاد و رعد و... با اتکای به دانش بومی طراحی و ساخته و نصب شده‌اند.
وی عنوان داشت: شناورهای رعد با طول ۷/۵ متر توان سرعت گرفتن تا ۵۵ نات را دارد و از ویژگی‌های ارزنده دیگر آن نیز می‌توان به توان اقیانوس پیمایی این شناور تهاجمی‌اشاره کرد.
سردار تنگسیری همچنین به ساخت شناور رزمی ابومهدی المهندس در نیروی دریایی سپاه‌اشاره و گفت: کار طراحی و ساخت این شناور را در کنار شناور شهید سلیمانی در نیروی دریایی سپاه کلید زده‌ایم و طی یکسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
وی در پایان گفت: شناورهای جدید دیگری نیز با قابلیت‌های ویژه طراحی و ساخته شده که برای بکارگیری در بسیج دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.