kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

برای انتقال فناوری دفاعی به صنعت خودرو بدون هیچ محدودیتی آماده‌ایم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: راه صنعت خودروی کشور از بیرون مرزها نمی‌گذرد و با تکیه بر دانش ایرانی می‌توانیم پیچیده‌ترین فناوری‌ها را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیرعلی حاجی‌زاده در بازدید از پروژه‌های جهش فناورانه محصولات شرکت ایران خودرو، گفت: ما یک صنعت فناورانه دراختیار داریم که بدون محدودیت آماده انتقال آن به صنعت خودروی کشور هستیم.
وی رمز موفقیت صنعت خودروی کشور را در گرو نگاه به داخل و استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه بومی‌سازی قطعات و تولید خودرو با نشانی ایرانی دانست و عنوان کرد: با استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی و بکارگیری نیروهای نخبه دانشگاهی در صنعت خودروی کشور، این صنعت از تحریم‌ها به سلامت عبور کرده است و نقش دشمنان برای زمین گیر کردن خودرو سازان، نقش برآب شده است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: صنعت خودروی کشور باید به سمت طراحی و تولید پلتفرم ایرانی، ارتقای کیفیت محصولات، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی‌ها گام بردارد.
حاجی‌زاده تأکید کرد: راه صنعت خودروی کشور از بیرون مرزها نمی‌گذرد و با تکیه بر دانش ایرانی می‌توانیم پیچیده‌ترین فناوری‌ها را مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: موانع داخلی و خارجی با همدلی و هم صدایی قابل حل است و توانمند‌سازی صنعت و اقتصاد کشور می‌تواند ما را در مقابل تحریم‌ها مصون کند که این امر در صنعت دفاعی کشور اتفاق
افتاده است.
بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه، پیشرفت‌های تحقیق و توسعه محصولات در گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه تولید خودروهای هیبریدی از جمله تولید خودروهای دنای دو نیرو (هیبریدی)، رانای برقی، همچنین تولید قطعات با فن‌آوری‌های بالا (های‌تک) از جمله گیربکس دستی شش دنده، موتور افای.اف.7 پلاس، خودروهای سمند سواری دیزل، دناپلاس توربو اتوماتیک، سورن، رانا و سمند سال، پروژه محصول k132 و k125 و کامیون‌های تولیدی ایران خودرو دیزلی  به نمایش درآمده است.
در مراسم بازدید حاجی‌زاده و هیئت همراه که با همراهی  مدیرعامل و حضور مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، فرشاد مقیمی‌مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، به تشریح آخرین دستاوردهای این گروه صنعتی با هدف تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی در جهش تولید و اجرای منویات مقام معظم رهبری در موضوع تولید خودروهای کم‌مصرف پرداخت.
گفتنی است جلسه کمیته خودرو ظهر دیروز با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های نظارتی از جمله دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، پلیس راهور ناجا و خودروسازان برگزار شد.
بر اساس مصوبات این کمیته مقرر شد تا پیش‌فروش یک‌ساله 75 هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان آغاز شود.
در عین حال، از هفته جاری تحویل 22 هزار دستگاه خودرو نیز از سوی خودروسازان صورت خواهد گرفت. در این جلسه همچنین تصمیمات مشخصی برای بهبود فرآیند پیش‌فروش خودرو از سوی کمیته خودرو اتخاذ گردید که جزئیات، در قالب اطلاعیه رسمی‌خودروسازان منتشر خواهد شد.