kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

سید حسن نصرالله: اسرائیل در جنگ بعدی از بین می‌رود

رهبر حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان، تأکید کرد، اسرائیل در جنگ بزرگ آتی زائل خواهد شد و چه بسا حتی بدون جنگ هم دچار فروپاشی شود.



«سید حسن نصرالله»، در آغاز مصاحبه خود با «رادیو النور»  لبنان، عید مقاومت و آزادسازی جنوب از دست ارتش رژیم صهیونیستی را به ملت لبنان تبریک گفت و در ادامه افزود: «حزب‌الله لبنان به فضایی که مقاومت در آن شکل گرفته، اعتماد فراوان دارد و روحیه‌ای که مقاومت اسلامی در لبنان با آن بر دشمن صهیونیستی پیروز شده، همواره پابرجا است.»
به گزارش ایسنا، رهبر حزب الله گفت: «عبارت اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است، همزمان با شکست ارتش این رژیم مطرح شد. حزب‌الله در حال حاضر امکاناتی از لحاظ تعداد نیروها و تجهیزات در اختیار دارد که پیش از سال ۲۰۰۰ نداشت.» می‌توان گفت اعترافی که «ایهود باراک»، نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی، دیروز کرده، تأیید همین سخنان سید است؛ او گفته، ارتش این رژیم بسیار ضعیف‌تر از آن است که بتواند وارد جنگ با غزه یا حزب الله بشود.
 نصرالله همچنین هشدار داد، اگر اسرائیل جنگی علیه لبنان آغاز کند، ممکن است کل محور مقاومت وارد جنگ با اسرائیل شود... این همان جنگ بزرگ است و زوال اسرائیل در آن رقم خواهد خورد. او افزود: «شاید اسرائیل با تغییر شرایطی که بر اساس آن شکل گرفته، و بدون نیاز به جنگ ، زائل شود و این احتمالی واقعی است.»
سید مقاومت گفت،  آمریکا در حال بازنگری در حضور نظامیانش در منطقه است... و در آینده نزدیک، ‌نشانه‌ای از جنگ در چند جبهه دیده نمی‌شود...(علاوه بر آن) هیچ نشانه‌ای هم از نیت اسرائیل برای آغاز جنگ علیه لبنان وجود ندارد.
دبیر کل حزب الله در مورد وضع داخلی لبنان هم گفت، انتخابات پارلمانی جایی است که مردم می‌توانند مفسدان را مجازات کنند. وی تأکید کرد که بدون دستگاه قضا نمی‌توان به سراغ مبارزه با فساد رفت. امر مبارزه با فساد باید تدریجی باشد، هر کس دنبال کار دفعی و یکباره باشد، به نتیجه نمی‌رسد. او همچنین، مبارزه با فساد را سخت‌تر از مبارزه با اسرائیل دانست و گفت که در لبنان قوانینی وجود دارد که از فساد حمایت می‌کند و حزب‌الله بارها خواستار تغییر این گونه قوانین شده است.
سید حسن نصرالله به برنامه دولت برای قرض گرفتن از صندوق بین‌المللی پول نیز اشاره کرد و گفت: ما مخالف این تصمیم هستیم، چرا که در آینده، موضع چانه‌زنی دولت را تضعیف خواهد کرد و علت عدم مخالفت و مانع تراشی هم به این دلیل است که بهانه به دست مخالفان ندهیم.
گفتنی است، 20 سال پیش و در سال 2000 میلادی(1378 شمسی)، مقاوت لبنان به اشغال چندین ساله جنوب این کشور توسط رژیم صهیونیستی پایان داد، تا سلسله شکست‌های آتی این رژیم آغاز شود. طرفداران مقاومت لبنان هر ساله، سالروز این آزادسازی را جشن می‌گیرند.