kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

تشییع پیکر امام جمعه موقت قائمشهر

پیکر حاج شیخ فیض‌الله دارایی رئیس مدرسه علمیه محمدیه و خطیب موقت نماز جمعه شهرستان قائمشهر روز دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم در این شهرستان به خاک سپرده شد.





مردم ولایتمدار قائمشهر پیکر مرحوم دارایی را از مقابل مسجد امام حسین‌(ع) تا حوزه علمیه برداران همراه با عزاداری و سینه‌زنی تشییع کردند.
این مراسم با حضور آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران‌، آیت‌الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری‌، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد‌باقر یوسفی امام جمعه شهرستان سیمرغ و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
پیکر مرحوم شیخ فیض‌الله دارایی بعد از مراسم تشییع با حضور گسترده مردم در امامزاده سید نظام‌الدین قائمشهر به خاک سپرده شد.
عالم زاهد و وارسته آیت‌الله حاج شیخ فیض‌الله دارایی در سن 89 سالگی و در روز شنبه (سوم خردادماه‌) دعوت حق را لبیک گفت‌.
این استاد برجسته اخلاق و معرفت که مسیر طولانی تهذیب نفس و کسب علم را در حوزه‌های نجف و قم طی کرده ازمحضر اساتید و بزرگانی چون آیات عظام بروجردی، سید محمود شاهرودی، امام خمینی، خویی و میرزاهاشم آملی که در شکل گیری شخصیت علمی و فقهی وِ عرفانی و اخلاقی ایشان موثر بودند‌، کسب فیض
کرده است.
آیت‌الله دارایی از بزرگان علمای استان مازندران بودند که از اکثر مراجع عظام گذشته و حال، نمایندگی رسیدگی به امور شرعی داشتند.
این عالم فقید قریب سه دهه زعامت مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر را برعهده داشتند که رهاورد آن تعلیم و تربیت بسیاری از علما و طلاب شهرستان و استان مازندران می‌باشد که در بسیاری از مناصب حوزوی و لشکری و کشوری منشأ برکات برای جامعه ایمانی و ملت شریف بود.