kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
در بیانیه مجلس خبرگان به مناسبت روز قدس تاکید شد

روز قدس روز وعده قطعی الهی مبنی بر افول آمریکا و سقوط رژیم اشغالگر قدس در منطقه است

مجلس خبرگان در بیانیه‌ای تاکید کرد: تردیدی نیست که روز قدس، روز وعده قطعی الهی مبنی بر افول آمریکا و سقوط رژیم اشغالگر قدس در منطقه است و بی‌شک با جهاد و مقاومت امت اسلامی تحقق می‌پذیرد.




با فرارسیدن روز جهانی قدس، ارگان‌ها و نهادهای مختلف در بیانیه‌های جداگانه ضمن گرامیداشت این یادگار ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از عموم مردم شریف ایران و همه ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان دعوت کردند تا امسال در شرایط کرونایی، پیام روز جهانی قدس را با شیوه‌های جدید و متفاوت به گوش جهانیان برسانند.
در همین رابطه مجلس خبرگان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: تردیدی نیست که روز قدس، روز وعده قطعی الهی مبنی بر افول آمریکا و سقوط رژیم اشغالگر قدس در منطقه است و بی‌شک با جهاد و مقاومت امت اسلامی تحقق می‌پذیرد. از این رو، دولت‏های اسلامی باید در مقابله با سیاست عادی‏‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، متحد شده و به پشتیبانی از ملت غیور فلسطین برخیزند و با بسیج امکانات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی خود، طومار حیات این رژیم نامشروع را درهم پیچیده و این غده سرطانی را از قلب دنیای اسلام، محو
کنند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس در بیانیه‌ای تاکید کرد: امسال گرچه راهپیمایی روز جهانی قدس به شکل سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود و با توجه به مسئله شیوع جهانی کرونا مردم ما حسب تصمیم مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهند کرد، اما این روز هیچ‌گاه از یاد و اذهان مسلمانان جهان پاک نخواهد شد و ملت بیدار ما نخواهد گذاشت اهمیت مسئله فلسطین و مظلومیت قدس شریف در سایه بحران جهانی کرونا مغفول واقع شود.
در بخش دیگری از بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری و همچنین تلاش برای تبدیل قدس به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل، همه خواب‌وخیال‌هایی هستند که صهیونیست‌ها به گور خواهند برد. نابودی اسرائیل و جبهه ظلم و استکبار با مبارزه و جهاد تحقق‌یافتنی است و ملت فلسطین ثابت‌قدم و استوار همچنان در مسیر مقاومت و ایستادگی حرکت می‌کند؛ و این یعنی پایان اسرائیل نزدیک است و روز محاکمه و مجازات این جانیان ضدبشریت به‌زودی فرا خواهد رسید.
به گزارش مهر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سال گذشته همه شاهد بودند، راهپیمایی روز قدس در اقصی نقاط دنیا برگزار شد و همین مسئله آثار و برکات خوبی هم در دنیا علیه اسرائیل غاصب به همراه داشت و امسال هم در شرایط کرونایی جهان، پیام روز جهانی قدس به شکلی کاملاً مشهود و برجسته اما با شیوه‌های جدید به گوش تمام دنیا خواهد رسید. بدون شک تجلیل از روز جهانی قدس، پیامدها و آثار ارزشمندی برای جهان اسلام، کشورهای منطقه و مستضعفین عالم خواهد داشت که یکی از آن پیامدها انسجام کشورهای اسلامی است.