kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

اف بی‌آی ناخواسته از نقش مقام سعودی در حملات 11 سپتامبر پرده برداشت

پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) به طور ناخواسته هویت یک مقام سفارت سعودی در واشنگتن را که مظنون به حمایت از عاملان حادثه 11 سپتامبر است، منتشر کرد.

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) ناخواسته یکی از حساس‌ترین اسرار دولت آمریکا درباره حادثه ۱۱ سپتامبر را افشا کرد. راز فاش شده هویت یک مقام سفارت عربستان سعودی در واشنگتن است، که ماموران اف‌بی‌آی می‌گویند او به طور مستقیم از دو عامل القاعده در جریان این حادثه حمایت کرده است. این اطلاعات از سوی یک مقام ارشد اف‌بی‌آی در پاسخ به دادخواست خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر‌، بیان شد. بنابر اطلاعات فاش شده، این مسئول سعودی، «احمد الجراح» است؛ او رایزن فرهنگی عربستان در واشنگتن بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ بوده است. به گفته یک سخنگوی خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر، این اظهارات نشان می‌دهد که اف بی‌آی می‌داند بین هواپیماربایان و سفارت عربستان در واشنگتن ارتباط وجود داشته است.
 به گزارش فارس، این افشاگری به صورت ناخواسته انجام شده است و به نظر می‌رسد سؤالاتی را درباره ارتباط احتمالی عربستان با این حادثه تروریستی احیا کند. این مسئله همچنین تلاش‌های غیرعادی مقامات ارشد دولت«دونالد ترامپ» در ماه‌های اخیر برای جلوگیری از عمومی شدن اسناد داخلی در ارتباط با این حادثه را بیش از پیش آشکار خواهد کرد.
«برت ایگِلسون» سخنگوی خانواده‌های قربانیان که پدر خود را در این حادثه از دست داده، در همین ارتباط گفت: «این نشان می‌دهد لاپوشانی کاملی درخصوص مشارکت سعودی از سوی دولت انجام شده است». دولت عربستان مرتباً هر گونه ارتباط با حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا را رد کرده است. به گفته کارشناسان، در صورت قطعی شدن نقش عربستان در عملیات 11 سپتامبر، مقامات وقت آمریکا در سال 2001 نیز که دوست نزدیک سعودی‌ها بوده‌اند، نیز در مظن اتهام قرار می‌گیرند و بالاخره، همه می‌فهمند که مقامات آمریکایی حملات 11 سپتامبر را مهندسی کرده‌اند.