kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

سلاح استراتژیک جدید کره شمالی زیر دریایی 3000 تنی مجهز به موشک بالستیک است

مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند، سلاح جدید استراتژیک کره شمالی که رهبری این کشور اواخر سال گذشته میلادی به آن‌اشاره کرده بود، یک زیردریاییِ غول پیکر حامل موشک بالستیک است که به زودی رونمایی می‌شود.



رهبر کره شمالی در آخرین روزهای سال گذشته میلادی از ساخت یک «سلاح استراتژیک» خبر داده و دشمنانش را نگران و کنجکاوکرده بود. حالا اعلام شده سلاح جدید کره شمالی یک زیر دریایی ۳۰۰۰ تنی مجهز به موشک‌های بالستیک است. چنین برآوردی بر مبنای برخی نشانه‌ها از جمله آزمایش استقرار زیر آبی این موشک‌ها در نزدیکی استان «هامگیونگ جنوبی» در کره شمالی مطرح شده است.
ایسنا در این باره به نقل از روزنامه «دانگ آیلبو» نوشته، یکی از منابع نظامی کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد،‌ سلاح جدید استراتژیک کره به نظر‌اشاره به روش‌های جدید انفجار اتمی و ظرفیت‌هایی دارد که هنوز رونمایی نشده است. این یک زیردریایی جدید است که می‌تواند 3 موشک بالستیک را حمل کند.
گفتنی است، چنانکه برخی کارشناسان یادآور می‌شوند، «کیم جونگ اون»، رهبری کره شمالی، با بی‌نتیجه ماندن مذاکرات اتمی با آمریکا، می‌خواهد روی هویت اتمی کشورش تأکید کند و همچنین نشان دهد موشک‌های بالستیکی دارد که ممکن است برای حمله اتمی به واشنگتن و نیویورک و همچنین هدف قرار‌دادن نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی و ژاپن و یا زدن پایگاه آمریکا در گوآم استفاده
کند.
«کیم» حالا با رونمایی محتمل از زیردریاییِ 3000 تنی خود هم بر فعالیت اتمی و بالستیک کشورش و هم بر گسترده شدن این فعالیت‌ها پس از مذاکرات با آمریکا تأکید می‌کند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بسیار بر مذاکرات سال 2018 -2019 خود با کره می‌بالید، مذاکراتی که ثمرش گسترده‌تر شدن فعالیت‌های تسلیحاتی کره است. به نظر می‌رسد تا زمانی که مذاکره برای آمریکا به معنی امتیاز گرفتن صرف باشد و کره شمالی تنها عنصر هویتی خود را همین تسلیحات بداند، هیچ گفت‌وگویی به نتیجه نخواهد رسید.