kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵

رزمایش جبهه مردمی فلسطین با حمل تصاویر سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله

شاخه نظامی «جبهه مردمی» فلسطین با حمل تصاویر دبیرکل حزب‌الله و فرمانده شهیدِ نیروی قدس سپاه ایران در مانوری به مناسبت روز قدس، بر «وحدت محور مقاومت از فلسطین تا لبنان و ایران» تأکید کرد.

ده‌ها نفر از گردان‌های «ابوعلی مصطفی» شاخه نظامی حزب «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» (الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین) با نزدیک شدن به روز جهانی قدس رزمایشی در غزه برگزار کردند. جبهه مردمی برای آزادی فلسطین سازمان چپ‌گرای سیاسی و نظامی فلسطینی است که در سال ۱۹۶۷ به رهبری «جورج حبش» و با هدف آزادی فلسطین از سیطره رژیم صهیونیستی از طریق مبارزات چریکی بنیان‌گذاری شد. مقر این حزب در شهر رام‌الله در کرانه باختری رود اردن است و شاخه نظامی آن پس از ترور ابوعلی مصطفی به یاد او گردان‌های ابوعلی مصطفی نام گرفته‌است.
بر اساس گزارش پایگاه «العهد» لبنان، رزمندگان این حزب، تصاویری از «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران به علاوه تصاویر فرماندهان جبهه مردمی در این مانور استفاده کردند تا بر «وحدت محور مقاومت از فلسطین تا لبنان و ایران» تأکید کنند.
گردان‌های ابوعلی المصطفی تأکید کردند، روز قدس مناسبتی برای تشویق امت اسلام به پایبندی به مسجدالاقصی و مسئله فلسطین است. ابوجمال سخنگوی گردان‌های ابوعلی مصطفی گفت: «این مانور به افتخار روز جهانی قدس، محل تلاقی انقلابیون و آزادگان در جهان و محور هم‌سنگری آنها در مقابله با قوای‌اشغالگر، شر جهانی و دنباله‌های آن از مرتجعان، عادی‌کنندگان روابط و کسانی که در باتلاق شکست و خواری فرو رفته‌اند، برگزار شد.» ابوجمال تأکید کرد:« محور پر افتخار ما و میلیون‌ها انقلابی پشت سر آن یکصدا در پشت سر رهبر انقلاب ایران، شعار جاودانه روز قدس را سر می‌دهند که باید با هم دست صهیونیست غاصب و حامیان آن را قطع کنیم؛ این حتما مسیر قدس است، مسیری طولانی که با خون هموار شده است.» وی ادامه داد:« با هم به پیش به سوی هر سنگر و میدانی که خون ژنرالِ شهید قاسم سلیمانی و قبل از وی عماد مغنیه، ودیع حداد و غسان کفانی آن را معطر کرده‌ است.» ابوجمال خواستار سر دادن شعار آزادی و جنگ در روز جهانی قدس شد و تأکید کرد که رژیم صهیونیستی رو به زوال است. وی در پایان به تمام توده انقلابی در محور مقاومت و قدس و مقاومت لبنان و شخص سید حسن نصرالله درود فرستاد.
کرانه باختری محل نبرد اصلی
از سوی دیگر و در ادامه واکنش‌ها نسبت به طرح دولت نتانیاهو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های‌اشغالی، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، مقابله با پروژه الحاق کرانه باختری از طریق برنامه‌ای ملی است که اساس آن مقاومت و خروج از مذاکره است. بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، ابومرزوق تاکید کرد، طرح اسرائیل با‌اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ و آغاز ساخت شهرک‌ها در غرب و شرق کرانه باختری به شکل انبردستی که به این منطقه فشار وارد می‌کرد، آغاز شد و این منطقه «اغوار» (دره اردن) نامیده می‌شود و ۳۰ درصد کرانه باختری را تشکیل می‌دهد. وی تصریح کرد:« کرانه باختری اصلِ نبرد در مرحله کنونی ماست و سه میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند و ۷۵۰ هزار شهرک‌نشین در شهرک‌ها هستند.» ابومرزوق در ادامه گفت، با اجرای برنامه‌های الحاق اراضی، دیگر توافقنامه‌ها معنایی ندارند زیرا دشمن صهیونیستی آنها را زیر پا گذاشته؛ توافقنامه‌هایی که هیچ وقت به نفع فلسطینی‌ها نبوده است.
وی از اجماعی فلسطینی برای رد طرح آمریکایی-اسرائیلی درباره کرانه باختری و شبه اجماعی بین‌المللی در رد این طرح خبر داد و درباره خطرات طرح مذکور گفت، این طرح، مسیرهای ارتباطی میان کرانه باختری و شهرها و روستاها و استان‌‎های آن را قطع می‌کند به نحوی که کرانه باختری به ۲۸ قسمت جغرافیایی تقسیم می‌شود.