kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
سید حسن نصرالله:

کرونا باعث فروپاشی اقتصاد آمریکا و از بین رفتن تحریم‌هاست

به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان، «برخی معتقدند ماجرای کرونا شبیه اتفاقی است در صدر اسلام که برای سند قریش و پایان محاصره مسلمانان در شعب ابی‌طالب رخ داد».




«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان به نقل از برخی کارشناسان، شیوع ناگهانی کرونا و ایجاد تبعات برای دنیا و اقتصاد جهانی را به لغو محاصره بنی‌هاشم در شِعب أبی‌طالب تشبیه کرد. او که این جمعه نیز مطابق روال جمعه هر هفته به سخنرانی مذهبی از طریق شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان پرداخته بود، ابتدا ولادت امام حسن مجتبی (ع) را به مسلمانان و شیعیان تبریک و تهنیت گفت و این نکته را یادآور
شد.
به گزارش فارس، سید مقاومت که به نقش مهم حضرت خدیجه (ع)، همسر رسول‌خدا (ص) در حمایت از اسلام اشاره کرد، به هنگام توصیف شرایط سخت مسلمانان صدر اسلام در شعب أبی‌طالب (دره‌ای در اطراف مکه) که از سوی کفار و مشرکان قریش و مکه در شدیدترین محاصره اجتماعی و اقتصادی قرار داشتند، شرایط تحریمی امروز، به ویژه تحریم‌های آمریکا علیه جبهه مقاومت را به آن شرایط تشبیه کرد:  «برخی معتقدند ماجرای کرونا شبیه اتفاقی است که موریانه‌ها برای سند قریش رقم زدند و آن‌ها را خوار کردند و محاصره مسلمانان در [شعب] به پایان رسید. امروز کرونا همانند موریانه‌ای‌ است که در زمان پیامبر (ص) محاصره شعب ابی‌طالب را شکست و ممکن است همان، امروز باعث شکست محاصره ظالمانه علیه برخی ملت‌ها شود». سید حسن نصرالله گفت، کرونا باعث فروپاشی اقتصاد آمریکا  و از بین رفتن تحریم‌ها می‌شود.