kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵

جوانان فلسطینی خودروی نظامی صهیونیست‌ها را با کوکتل مولوتف به آتش کشیدند

شماری از جوانان فلسطینی در اعتراض به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین ‌اشغالی، یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را با کوکتل مولوتف هدف قرار ‌دادند و به آتش کشیدند.



شماری از جوانان فلسطینی شامگاه پنج‌شنبه یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را در منطقه «ابودیس» بیت المقدس ‌اشغالی با پرتاب کوکتل مولوتف، به آتش کشیدند. روزنامه صهیونیستی «معاریو» در این باره نوشت، یک خودروی نظامی پلیس اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه پس از پرتاب چندین کوکتل مولوتف به سمت آن در ابودیس قدس، آتش گرفت. این حمله در شرایطی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت آمریکا، بخش‌هایی از کرانه باختری را به فلسطین ‌اشغالی ضمیمه
کند.
با توجه به خشم روز افزون فلسطینی‌ها و موضع یکپارچه گروه‌های فلسطینی علیه توطئه مذکور، احتمال آغاز یک انتفاضه جدید در سرزمین‌های ‌اشغالی فلسطین قوت گرفته است.
نتایج جدید در فلسطین ‌اشغالی نشان می‌دهد اکثریت یهودیان ساکن این منطقه مخالف طرح تل‌آویو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به دیگر اراضی ‌اشغالی هستند.
مخالفت یهودیان با الحاق کرانه باختری
همزمان با تبلیغات فراوان مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی درباره الحاق مناطق صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به فلسطین ‌اشغالی، یهودیان این منطقه راهکار دو دولتی را ترجیح می‌دهند. نظرسنجی جدیدی که توسط گروه موسوم به «فرماندهان امنیت اسرائیل» انجام شده، نشان می‌دهد ۴۰درصد از ساکنان فلسطین ‌اشغالی مخالف الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری هستند. در واقع، صهیونیست‌ها نسبت به پیامدهای این اقدام نگران هستند.
به گزارش فارس، این گروه که اعضای آن، از سران پیشین دستگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی هستند، اعلام کرد که در این نظرسنجی، ۲۲ درصد موافق عقب‌نشینی کامل اسرائیل از کرانه باختری هستند و ۱۳درصد نیز حفظ وضعیت کنونی را ترجیح می‌دهند. بر این اساس، فقط ۲۶درصد از صهیونیست‌ها حامی طرح الحاق کرانه باختری ذیل «معامله قرن» هستند.
این در حالی است که «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین ‌اشغالی، با ‌اشاره به آمادگی واشنگتن برای به رسمیت شناختن الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین‌ اشغالی، گفت که اگر کابینه جدید تل‌آویو بخواهد، در عرض چند هفته این اتفاق می‌افتد.
سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و بسیاری دیگر از کشورها، مخالفت خود را با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های‌اشغالی اعلام کرده‌اند.