kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱

آل‌سعود 6 هزار کارگر یمنی را قتل عام کرده است

اتحادیه کارگران یمن اعلام کرده از زمان تجاوز عربستان به این کشور بیش از ۶ هزار کارگر جان خود را از دست داده‌اند.

هر روز که از تجاوز خونین عربستان به یمن می‌گذرد آمارهای شفاف‌تر و دقیق تری از پیامدهای این جنایت منتشر می‌شود. در روزهای گذشته دولت نجات ملی آمار شهدای رسانه را اعلام کرد و از شهادت 290 خبرنگار و تخریب 23 مرکز رسانه طی 5 سال گذشته خبر داد. اکنون آمار جدیدی از پیامدهای جنگ عربستان در میان کارگران یمنی منتشر شده است.
اتحادیه کارگران یمن در یک نشست خبری اعلام کرده از زمان تجاوز عربستان در پنج سال گذشته، ۳۵۵ کارخانه و کارگاه در یمن هدف حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفته است. در این حملات، 6 هزار و ۲۲۹ کارگر به شهادت رسیده، 10 هزار و ۶۹۸ کارگر دیگر زخمی شده و ده‌ها هزار کارگر نیز خسارت‌دیده‌اند.
تظاهرات در جنوب یمن
از سوی دیگر، مناطق مختلف شهر عدن در جنوب یمن در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا در جهان در محکومیت قطعی جریان برق و آب در این شهر شاهد برگزاری تظاهرات اعتراضی شبانه بود. معترضان خشمگین با بستن چند خیابان از رفت‌وآمدها جلوگیری کردند و خواستار بهبود خدمت‌رسانی‌های اساسی به ویژه در دو بخش آب و برق در این مناطق شدند. شهر عدن تحت سیطره مشترک شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات و نیرو‌های سعودی قرار دارد.
روزنامه الاخبار در گزارشی در مورد ناکارآمدی دولت منصورهادی در جنوب یمن تاکید کرده که در عدن و اطراف آن بسیاری از بیماری‌های مسری مانند کرونا، تب دنگی، مالاریا و... شایع شده و ده‌ها فوتی بر اثر این بیماری‌ها ثبت شده است. فعالان حقوق بشری می‌گویند وضعیت در عدن از کنترل خارج شده است. آنها ویدئوهایی از قبرستان‌ها را منتشر کردند که هر دو ساعت بین شش تا 10 فوتی تحویل می‌گیرند و این در حالی است که دولت مستعفی تنها از فوت 10 نفر بر اثر کرونا به صورت رسمی خبر داده است. در همین زمینه‌سازمان بهداشت جهانی دیروز هشدار داد، اگر مبتلایان به کرونا در یمن شناسایی و قرنطینه نشوند این بیماری تهدیدی بزرگ برای اهالی یمن و نظام بهداشتی ضعیف آن خواهد بود.