kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

پشت پرده اقدام آلمان علیه حزب‌الله به روایت رسانه‌های رژیم صهیونیستی

رسانه‌های صهیونیستی از همکاری موساد با دستگاه اطلاعاتی آلمان در اقدام اخیر برلین علیه حزب‌الله لبنان خبر دادند.



دولت آلمان هفته گذشته به یک‌باره همه شاخه‌های حزب‌الله لبنان را تروریستی خواند و پس از آن نیز پلیس آلمان روز پنجشنبه به مساجد، منازل و مراکز فرهنگی مسلمانان حمله کرد، تا اعضای این گروه مقاومت را دستگیر کند. گفته می‌شود، حدود 1050 نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.
اما، پس از گذشت چند روز روزنامه صهیونیستی موسوم به«تایمز اسرائیل» به نقل از منابع جاسوسی رژیم صهیونیستی، گزارش داد که عناصر موساد اطلاعاتی را در مورد برخی اعضای منتسب به عضویت در حزب‌الله لبنان، به برلین انتقال داده بودند. جاسوسان موساد ادعا کردند که اطلاعات عملیات خود را در اختیار دستگاه جاسوسی آلمان قرار‌داده‌اند. یک مقام رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با شبکه 12 تلویزیون این رژیم، ضمن‌اشاره به جزئیاتی از این ماجرا، به مناسبات نزدیک میان «برنو کال» مدیر سازمان جاسوسی آلمان و موساد‌اشاره کرد. روزنامه«رأی الیوم» نیز به نقل از دکتر «جواد الهندی» رئیس‌مرکز مطالعات و تقویت توانایی‌های عربی و اروپایی در بروکسل، نوشت: «این تصمیم آلمان از روی اجبار بود نه از روی رضایت. درست است که این تصمیم را دولت آلمان گرفت و علتش را نیز بیان کرد، اما کسی که این تصمیم را مطرح و تدابیر اجرایی‌اش را سازمان‌دهی کرد، لابی صهیونیسم است و گمان نمی‌کنم دولت آمریکا یا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، و کسانی که از مدت‌ها پیش منتظر این تصمیم هستند، در صدور این تصمیم نقش مستقیمی نداشته باشند.»
با توجه به این گزارش‌ها، باید منتظر ادامه فشارهای آمریکا و علیه دیگر کشورهای اروپایی باشیم؛ چنان‌که برخی اخبار حاکی از فشار آمریکا بر فرانسه است تا اقدامات مشابه آلمان انجام دهد.