kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
محسن رضایی در مصاحبه با الجزیره:

عبور ماهواره نظامی سپاه از فراز تل‌آویو و فلوریدا عکس‌ها مخابره شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ماهواره نور در روزهای گذشته از فراز فلوریدا و تل آویو عبور کرد و عکس‌هایش را تهیه و برای ما مخابره کرد.




محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه چهارشنبه در برنامه زنده بلاحدود (بدون مرز) شبکه الجزیره در پاسخ به سوالی پیرامون پرتاب ماهواره نور گفت: فناوری ماهواره نور کاملا ایرانی است. تمام سیستم‌های این ماهواره تکنولوژی خود ماست. ساخت این ماهواره کاملا ایرانی است. موشکی که آن را به مدار برده، ایرانی است. تمام سیستم های هدایت و کنترل آن ایرانی است و بعد هم پرتاب آن در یک غافلگیری کامل انجام شده است. ماهواره در مدار خود مستقر شده و تا امروز هم خیلی خوب کار کرده است. ماهواره نور دیروز(سه‌شنبه هفته گذشته) از فراز فلوریدا و تل‌آویو عبور کرد و عکس‌هایش را تهیه کرد و برای ما مخابره کرد.
رضایی افزود: ماهواره نور یک ماهواره شناسایی است. ماهواره‌ای است که در فضا قرار گرفته و میزان بازدارندگی ما را افزایش داده است. بنابراین اگر از فواصل دورتر کسی قصدی علیه جمهوری اسلامی داشته باشد، ما از آسمان همه جا را مشاهده می‌کنیم. این موشک از زمانی که شلیک شده، تمام عملیات‌ها را به درستی انجام داده است. به ارتفاع رفته و حالت عمود گرفته و ماهواره به کمک آن به مدار خودش رفته است. این یک ماهواره نظامی است و ابایی نداریم که این مطلب را بازگو کنیم.
وی در ادامه در خصوص تهدیدهای پوشالی رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران، گفت: آقای ترامپ را همه می‌شناسند. او قماربازی است که قیافه تهدیدآمیز می‌گیرد اما بسیار از درون خالی است. بارها توخالی بودن تهدیدهای ترامپ را در عمل مشاهده کرده‌ایم. بله اگر ایشان بخواهد جدی برخورد کند، برخورد ما بسیار شدید‌تر از عین‌الاسد است. ما در عین‌الاسد وقتی پایگاه آمریکایی‌ها را هدف قرار دادیم، دو سه کشور دیگر هم بودند که از پایگاه‌های آمریکایی‌ها، در آن کشورها، پهپادهاشان را فرستاده بودند و سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید مهدی المهندس را به شهادت رسانده بودند. ما آماده بودیم که پایگاه‌های آمریکا در آن دو سه کشور دیگر را هم بزنیم. اما تصمیم گرفتیم که چون این اولین برخورد ما با آمریکایی‌ها است، فعلا همین عین‌الاسد را که زدیم کافی است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:  ولی اگر این بار آمریکایی‌ها در خلیج فارس، بخواهند کاری را انجام دهند، ما هم آمریکا را خواهیم زد و هم پایگاه‌هایی که پرنده‌های آمریکا از آن بلند می‌شوند را با وجود همه دوستی‌هایی که با کشورهای دیگر داریم، خواهیم زد. این بار درگیری ما چند برابر شدید‌تر از عین‌الاسد است. پاسخ ما خیلی جدی خواهد بود.
به گزارش فارس، مجری الجزایر پرسید: آیا انتقام شما از آمریکایی‌ها پایان یافت؟ رضایی گفت: نمی‌توانیم بگوییم که انتقام ما پایان پیدا کرده است. شاید در یک اشتباه دیگر آمریکایی‌ها، ما بتوانیم بخش‌های دیگری از آن انتقام را هم در آنجا عملیاتی کنیم. نام آن را تنبیه مضاعف قرار می‌دهیم. ثانیا چهره حاج قاسم، چهره مقاومت بوده. شهید سلیمانی، فرمانده و اسوه بزرگ مقاومت بود. مقاومتی که در عراق و لبنان و سوریه فعال است، این بیانگر همین پیام است که انتقام خون شهید قاسم سلیمانی ادامه دارد.