kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
گاردین فاش کرد

اسرائیل مشغول جاسوسی از کاربران «واتس آپ» است

شرکت واتس آپ اعلام کرده که رژیم صهیونیستی به صورت گسترده در حال هک کردن و جاسوسی از کاربران این پیام رسان است لذا از این رژیم شکایت کرده است.




رژیم صهیونیستی از روش‌های مختلف به دنبال جاسوسی از شخصیت‌های بین‌المللی است. توئیتر، واتس آپ، فیس بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی همه ابزارهای این رژیم در این مورد است. هک کردن حساب کاربران واتس آپ از سوی این رژیم مدتی است به موضوعی جنجالی تبدیل شده است. نرم‌افزار پیام‌رسان واتس‌آپ در اسناد مربوط به شکایتش از شرکت نرم‌افزاری اسرائیلی NSO Group‌، اعلام کرده این شرکت صهیونیستی از سرورهای مستقر در آمریکا جاسوسی می‌کند و «عمیقا» در هک تلفن‌های همراه بالغ بر ۱۴۰۰ کاربر واتس‌آپ از جمله مقام‌های بلندپایه دولتی، خبرنگاران و فعالان حقوق بشری دست داشته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این شرکت مسئول نقض‌های جدی حقوق بشر، شامل هک دستگاه‌های بیش از ۱۲ خبرنگار هندی و مخالفان رواندایی است. شرکت صهیونیستی NSO Group سال‌ها بود که ادعا می‌کرد نرم‌افزارهای جاسوسی‌اش از سوی مشتریان دولتی با هدف ردیابی تروریست‌ها و دیگر مجرمین خریداری می‌شوند و این شرکت هیچ اطلاع مستقلی از اینکه این مشتری‌ها (که قبلا بر اساس گزارش‌ها شامل عربستان و مکزیک بوده‌اند) چطور از نرم‌افزار جاسوسی آن استفاده می‌کنند، ندارد.
با این حال شرکت واتس‌آپ سال گذشته میلادی تبدیل به اولین شرکت مهم حوزه تکنولوژی شد که از   NSO Group شکایت کرد. واتس‌آپ در اسنادی که چند روز پیش در دادگاه منتشر کرد گفت، تحقیقاتی درباره نحوه استفاده این شرکت صهیونیستی علیه ۱۴۰۰ کاربر این پیام رسان در سال گذشته میلادی انجام داده و این تحقیقات نشان داده که سرورهای تحت کنترل NSO Group و نه مشتریان دولتی آن بخشی لاینفک از عملیات اجرای هک‌ها بوده‌اند. شرکت واتس آپ تصریح کرده که قربانیان این هک‌ها یک سری تماس‌های تلفنی با استفاده از این پیا مرسان دریافت می‌کردند و بعد از آن به جاسوس افزار «پگاسوس» آلوده می‌شدند.