kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹

نیاز مترو پایتخت به 200 قطار جدید برای کاهش سرفاصله‌ها

مدیرعامل مترو تهران با ‌اشاره به لزوم کاهش سرفاصله حرکت قطارها برای حفظ فاصله فیزیکی در شرایط کرونا، اظهارداشت: برای رسیدن به این هدف، حداقل به 200قطار جدید نیاز داریم.

علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص وضعیت توسعه مترو در پایتخت با بیان اینکه با توجه به زیر ساخت‌های موجود و طرح جامع حمل‌ونقل می‌بایست حدود پنج میلیون مسافر در مترو جابه‌جا کنیم، گفت: درحال حاضر ۷ خط مترو در تهران فعال هستند که فارغ از خط فرودگاه امام خمینی(ره) ۱۲۰ ایستگاه فعال داریم که باید این تعداد ایستگاه‌ها به ۲۳۷ ایستگاه ب
رسد. امام درخصوص وضعیت ناوگان مترو با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۷ قطار در خطوط مترو داریم، ادامه داد: این تعداد قطار با توجه به اهداف طرح جامع حمل‌ونقل، کافی نیست؛ چرا که به لحاظ کاهش سرفاصله و پوشش جمعیت میلیونی مسافران باید حداقل ۳۵۸ قطار داشته باشیم.
وی افزود: کمبود قطارهای مترو در حالی است که سال گذشته قرارداد ۶۳۰ واگن توسط وزارت کشور منعقد شد؛ اما فرآیند اداری آنقدر کند انجام می‌شود که هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، در این شرایط شهرداری تهران با اینکه با مشکلات زیادی از نظر مالی دست و پنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر تحریم‌ها مانع از ورود قطعات شده، اما در سال ۹۶ ، هشت رام قطار و سه دستگاه لوکوموتیو به شبکه‌ مترو اضافه کرد.