kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸

ازدحام عجیب زندانیان در شرایط کرونایی (السالوادور)

در حالی که در سراسر جهان موضوع فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا امری بدیهی است، اما در زندان‌های السالوادور، این موضوع به طور کلی نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش میزان، پایگاه «دیلی میل»، در گزارشی، تصاویری از زندانی در السالوادور را منتشر کرده که در آن دیده می‌شود زندانیان بسیاری به صورت گروهی و فشرده در کنار هم قرار گرفتند.
در زندان «ایزاکو» در السالوادور پس از آنکه دستور قرنطینه ۲۴ ساعته برای زندانیان اعلام شد، نیروهای پلیس، زندانیان را به صورت فشرده در کنار یکدیگر قرار دادند. روز جمعه گذشته به دنبال گزارش ۲۲ مورد قتل در یک روز، رئیس‌جمهور السالوادور دستور داد تا زندانیانی که از باند‌های خلافکار هستند به سلول‌های انفرادی منتقل شوند.
رئیس‌جمهور السالوادور، گفته است تا زمانی که پلیس در حال انجام تحقیقات در مورد ۲۲ قتل است، شرایط قرنطینه با حداکثر وضعیت اضطراری اعمال می‌شود. سخنگوی پلیس این کشور می‎گوید از زمان به روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، بالاترین تعداد قتل در یک روز گزارش شده است. السالوادور از زمان اپیدمی کرونا، ۲۹۸ مورد ابتلا و ۸ مورد فوتی به ثبت رسانده است.جمعیت السالوادور واقع در آمریکای مرکزی، 6/4 میلیون نفر است. سازمان‌های حقوق بشری در این کشور علیه تمهیدات سختگیرانه و برخی از بازداشت‌ها به دلیل نقض قوانین قرنطینه اعتراض کردند.
در حالی که قانون اساسی السالوادور حکم آزادی برخی از افرادی که به صورت غیر قانونی بازداشت شدند را اعلام کرده است اما رئیس‌جمهور این کشور همچنان به دفاع از اختیارات پلیس در بازداشت افراد و انتقال آنها به قرنطینه می‌پردازد.