kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸

تعداد بیماران کرونا در «ووهان» به صفر رسید (چین)

یک مقام بهداشتی چین اعلام کرد در حال حاضر هیچ فرد مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های «ووهان» باقی نمانده و همه این بیماران پس از بهبودی مرخص شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر نزدیک به سه میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شده و بیش از ۲۰۷ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرده است آخرین اخبار این است که تا ۲۶ آوریل (7 اردیبهشت)، شمار بیماران کروناویروس جدید در ووهان به لطف تلاش‌های مشترک ووهان و کادر پزشکی از سراسر کشور به صفر رسیده است.
این شهر از ابتدای شیوع کروناویروس ابتلای ۴۶ هزار و ۴۵۲ نفر را به این ویروس تایید کرده که ۵۶ درصد از کل مبتلایان کشور محسوب می‌شود. هم‌چنین شمار قربانیان کووید-۱۹ در این شهر سه هزار و 884 مورد معادل ۸۴ درصد از قربانیان این بیماری در سراسر چین بوده است.
با وجود رفع محدودیت‌ها مقابله‌ای با شیوع کروناویروس هنوز هم ساکنان ووهان به طور مرتب مورد تست‌گیری کرونا قرار می‌گیرند.
از آن زمان چین بر مرزهای شمال شرقی استان «هِیلونگ‌جیانگ» متمرکز شده است، چرا که تعداد زیادی از موارد مبتلا به کروناویروس از این مرز از روسیه وارد خاک چین شده‌اند.
گفتنی است همزمان با این اتفاق خوشایند و رفع محدودیت‌های مرتبط با شیوع کروناویروس، دانش‌آموزان دو شهر اصلی در چین پس از سه ماه تعطیلی مدارس در این کشور از دیروز در کلاس‌های درس حضور پیدا کردند.
بنابر اعلام وزارت آموزش چین، لازم است دمای بدن دانش‌آموزان هنگام ورود به مدرسه کنترل شود و کد سلامت «سبز»که خطر عفونت را ارزیابی می‌کند نشان داده شود.