kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸

گروهی از سربازهای آمریکایی در سوریه ناپدید شدند!

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) از حمله افراد ناشناس به یک خودروی نظامی آمریکایی در شرق سوریه و ناپدید شدن چند سرباز آمریکایی خبر داده‌اند.

خبرگزاری رسمی دولت سوریه نوشته یک خودروی نظامی آمریکایی دیروز در استان «دیر الزور» سوریه هدف حمله قرار گرفت و در پی آن،‌ تمام سرنشینان آنکه نظامی بودند ربوده شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، برخی منابع در این ارتباط به سانا گفته‌اند، عده‌ای ناشناس به یک خودروی نظامی آمریکایی از نوع «هامر»، که از منطقه «العمر» به سمت منطقه «التنک» در حال حرکت بود، حمله کردند.
به گفته این منابع، پس از مدتی بقایای سوخته شده خودروی یادشده در مسیر فوق پیدا شد ولی هیچ اثری از سرنشینان آن وجود نداشت. هنوز هیچ گروهی مسئولیت ربودن سربازان تروریست آمریکا را بر عهده نگرفته است.
آغاز مقاومت مردمی علیه آمریکایی‌ها
«محمد الفارس الطائی» نائب رئیس‌شورای عشایر و قبایل سوریه اما اعلام کرده، مقابله مردم «قامشلی» در شمال استان «حسکه» سوریه علیه ‌اشغالگران آمریکایی و متحدان آنها، آغاز پروژه مقاومت مردمی علیه ‌اشغالگران در منطقه شرق فرات است. به گفته او، «مقاومت مردمی در استان حسکه طی ماه‌های اخیر، پررنگ‌تر شده و مردم روستاهای اطراف شهر قامشلی خواستار خروج ‌اشغالگر از اراضی خود هستند... عشایر حسکه و قامشلی روزانه برای ‌اشغالگران آمریکایی و تمام کشورهای غربی عضو آنچه ائتلاف بین‌المللی نامیده می‌شود، این پیام را می‌فرستند که حضور آنها در سوریه نامطلوب است».
حمله موشکی رژیم صهیونیستی
در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی جنوب دمشق نیز، سه غیر نظامی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. آنطور که منابع خبری نوشته‌اند، پدافند هوایی سوریه توانسته موشک‌های شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را بر فراز حومه دمشق منهدم کند اما به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تکه‌های موشک‌های منهدم شده بر روی دو شهرک «الحجیره» و «العادلیه» در جنوب دمشق سقوط کرده و موجب کشته شدن سه غیر نظامی و جراحت چهار تن دیگر شده است. در میان کشته شدگان یک کودک نیز دیده می‌شود.
تاکید بر لغو تحریم‌های سوریه
خبر دیگر درباره سوریه اینکه، شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی عربی اعلام کرده‌اند، تحریم‌های شدید و یکجانبه اقتصادی و محاصره ظالمانه کشور‌های غربی علیه سوریه، جنایتی غیر قابل بخشش است و این اقدامات باید فورا پایان یابد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌کنندگان در این همایش که به صورت ویدئو کنفرانس و تحت عنوان «همایش بین‌المللی عربی مجازی برای لغو تحریم‌های سوریه و پایان تحریم‌ها علیه ملت‌های دوست و برادر» برگزار شد، تاکید کردند، تدابیر قهری و یکجانبه اقتصادی و محاصره ظالمانه کشور‌های غربی علیه سوریه جنایتی غیرقابل بخشش است و به منزله ادامه تجاوز و اقدامات تروریستی است که سوریه از ۹ سال پیش در معرض آن قرار دارد.