kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

اردوغان از خاک سوریه بشار اسد را به تجاوزگری متهم کرد!

رئیس‌جمهور ترکیه در یک موضعگیری عجیب، «بشار اسد» را متهم به تجاوز علیه نیروهای ترکیه در خاک سوریه کرد!



«رجب طیب اردوغان» که نظامیان تحت فرمانش طی روزهای گذشته بارها مراکز شهری، روستایی و پادگان‌ها را در شمال سوریه با راکت و خمپاره هدف قرار‌داده و شمار زیادی از شهروندان سوری را کشته‌اند، دیروز دولت بشار اسد را متهم کرد که نیروهای ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت این کشور را در خاک سوریه هدف تجاوز قرار می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور ترکیه با متهم کردن دولت سوریه به نقض آتش‌بس در استان ادلب، ادعا کرد که دمشق از بحران شیوع «کووید- ۱۹» در جهان، سوءاستفاده کرده علیه گروه‌های مسلح(تروریست‌های تحت حمایت ترکیه) در این منطقه، دست به حمله می‌زند! اردوغان به دولت سوریه هشدار داد، در صورت آغاز خشونت‌ها، «بهای سنگینی» را پرداخت خواهد کرد.
در همین حال، خبرگزاری رسمی سوریه«سانا» گزارش داد، ترکیه به چند روستا و منطقه در شمال شرق سوریه تجهیزات لجستیکی و سلاح ارسال کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، «سانا» ترکیه این سلاح‌ها و تجهیزات را به تعدادی روستا و منطقه تحت‌اشغال خود در استان حسکه منتقل کرده است.
در همین ارتباط، برخی منابع قبلا گزارش داده بودند که ترکیه سه کامیون بزرگ حامل موشک و تجهیزات لجستیکی به روستای «الداوودیه» در شمال شرق سوریه ارسال کرده است.
کارشکنی آمریکا در روند سیاسی سوریه
واشنگتن حملات دیپلماتیک جدیدی را علیه دولت دمشق آغاز کرده است و قصد دارد که نگذارد دمشق و مسکو از شرایط جهانی علیه کرونا، برای شکستن انزوای سیاسی سوریه و کاهش تحریم‌های اروپا و آمریکا استفاده کنند. در مقابل‌، روسیه و چین به درخواست «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، برای آتش‌بس فراگیر در سوریه جهت مقابله با کرونا استناد می‌کنند و خواستار توقف درگیری در سوریه شدند.