kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

حملات همزمان طالبان در 3 استان افغانستان چند هفته پس از توافق با آمریکا!

علی رغم امضای توافقنامه میان واشنگتن و گروه طالبان و وعده آنها به برقراری صلح در افغانستان، حملات عناصر طالبان به مردم و نیروهای دولتی در سه استان(ولایت) این کشور، جان 33 نفر را گرفت و 15 تن دیگر را زخمی کرد.

حملات عناصر گروه طالبان به مردم و نیروهای امنیتی افغانستان، شدت بیشتری گرفت. این در حالی است که قرار بود پس از امضای توافقنامه صلح میان طالبان و آمریکا در پایتخت قطر، که اوایل اسفند گذشته امضاء شده بود، صلح به افغانستان بازگردد.
به گزارش خبرگزاری مهر، «جواد هجری» سخنگوی استاندار «تخار» افغانستان، دیروز اعلام کرد، عناصر طالبان بامداد دوشنبه با حمله به پاسگاه‌های ارتش افغانستان در «خواجه غار»، ۱۹ سرباز دولتی را کشته و پنج تن دیگر را زخمی کردند.
«سید عارف اقبالی» فرمانده پلیس شهرستان «شولگره» در استان «بلخ» هم گفت، در حمله طالبان، ۹ نیروی دولتی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.
جنوب استان« ارزگان» نیز دیروز شاهد حمله طالبان بود؛ « زلگی عبادی » سخنگوی استانداری ارزگان، با اعلام خبر فوق، افزود: عناصر طالبان به پاسگاه نیروهای پلیس در شهر « ترینکوت » ، مرکز استان ارزگان، حمله کردند و براثر آن، پنج  نیروی پلیس کشته و سه نظامی دیگر زخمی شدند.
بر اساس گزارش شورای امنیت ملی افغانستان، حملات طالبان طی هفته های اخیر افزایش یافته و زنان و کودکان نیز قربانی این حملات شده اند.
به اعتقاد کارشناسان، توافقامه ای که میان طالبان و آمریکا امضاء شده است، برای مردم افغانستان نه تنها صلح به ارمغان نخواهد آورد، حتی حملات طالبان به احتمال قوی، شدت هم می گیرد. به همین خاطر، توافقنامه مذکور برای مردم افغانستان، یک دستاورد محسوب نمی شود.
حملات طالبان درحالی شدّت گرفته است که ۱۰۲۶ نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا و ۳۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.