kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
بحران سیاسی در سرزمین‌های‌اشغالی

شکست بنی گانتس و نتانیاهو در تشکیل کابینه انتخابات احتمالا برای چهارمین بار تکرار شود

رئیس‌رژیم صهیونیستی پس از شکست «بنی گانتس» و «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه، نمایندگان کنست را مأمور تشکیل کابینه ائتلافی کرد. این مسئله اسرائیل را یک گام به برگزاری انتخابات چهارم نزدیک می‌کند.




رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته سه انتخابات پارلمانی برگزار کرده است اما هیچ کدام از احزاب موفق به کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان نشده و بحران سیاسی این رژیم همچنان ادامه دارد. انتخابات سوم پارلمانی که اسفند ماه برگزار شد، کارشناسان را به این نتیجه رساند که این بحران پایان خواهد یافت. چرا که گانتس و نتانیاهو به توافق رسیدند که یک کابینه ائتلافی تشکیل دهند. اما در نهایت گانتس و نتانیاهو بر سر تشکیل کابینه ائتلافی نتوانستند به موفقیت دست یابند.
«رووین ریولین»، رئیس‌رژیم صهیونیستی، نیز نمایندگان کنست را مأمور کرد تا کابینه ائتلافی تشکیل دهند. در تاریخ رژیم صهیونیستی، این دومین بار است که پارلمان مأمور تشکیل کابینه می‌شود. به نوشته تایمزاسرائیل، اگر ۶۱ نماینده کنست از یکی از همکاران خود طی ۲۱ روز آینده برای تشکیل ائتلاف حمایت کنند، او به عنوان مأمور تشکیل کابینه انتخاب می‌شود، در غیر این‌ صورت، رژیم صهیونیستی برای چهارمین بار طی یک سال، انتخابات سراسری برگزار می‌کند. ریولین در این نامه خطاب به نمایندگان پارلمان این رژیم نوشت: «امیدوارم اعضای کنست بتوانند اکثریت را به نحوی تشکیل دهند که کابینه در مدت هرچه سریعتر تشکیل شود تا چهارمین دور انتخابات برگزار نشود».
رسانه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که در نهایت پارلمان رژیم صهیونیستی نیز نخواهد توانست نخست‌وزیر را تعیین کند و احتمال برگزرای چهارمین انتخابات پارلمانی در فلسطین‌اشغالی بسیار بالا است.