kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
امیر حیدری در پاسخ به سؤال کیهان:

همه یگان‌های نیروی زمینی ارتش به پهپاد مجهز شده‌اند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه ارتشی مقتدر است که تجهیزات دفاعی‌اش را خود تولید کند، گفت: آنچه که امروز نیروی زمینی در کنار مردمی بودن به آن مفتخر است، رسیدن به استقلال و خودکفایی است.




سرویس سیاسی-

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، دیروز در نشستی خبری به مناسبت «روز بزرگداشت روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی» به بیان تفاوت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با نیروهای مسلح کشورهای دنیا پرداخت و اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با نیروهای مسلح کشور‌های دنیا دارای حداقل ۳ تفاوت است که نخستین آن در ماهیت این ارتش‌ها است؛ ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعالیم و قوانین الهی ایجاد شده و با همین تعالیم اداره می‌شود، اما نیروهای مسلح کشورهای دیگر نظیر آمریکا بر اساس قوانین الهی اداره نمی‌شوند.
وی ادامه داد: تفاوت دیگر این است که از لحاظ سلسله مراتب امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دست نائب امام زمان (عج) اداره می‌شوند؛ به خاطر حضور ولی فقیه در فرماندهی نیروهای مسلح باعث می‌شود که کشته شدن کارکنان نیروهای مسلح شهادت در راه خداست. تفاوت سوم میان نیروهای مسلح ایران و سایر کشورها در مأموریت آنها است؛ ماموریت ما دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال میهن عزیزمان است و ماموریت آرمانی ما نیز دفاع از مستضعفان عالم است؛ این درحالی است که ماموریت ارتش آمریکا موضوعات دیگری است؛ چرا آمریکایی‌ها باید منافع ملی خود را در آن سوی مرزها خود تعریف کنند؛ ارتش آمریکا ارتشی متجاوز و زیاده‌طلب است.
ارتش ماسک‌دزد آمریکا!
فرمانده نزاجا در مقایسه عملکرد نیروهای مسلح ایران و آمریکا در موضوع کرونا، خاطرنشان کرد: در ایران میان نیروهای مسلح برای خدمت بیشتر به مردم مسابقه گذاشته‌ایم. امروز بهترین کارویژه ما در نیروهای مسلح کشور در کنار مردم و خدمت به آنها برای ریشه‌کنی کروناست و حتی این آمادگی را داریم تا با تائید فرماندهی کل قوا تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم و با افتخار اعلام می‌کنیم که سربازخانه‌های ما از امن‌ترین مکان‌ها هستند؛ این در حالی‌ است که امروز بزرگ‌ترین کارکرد ارتش آمریکا در بحث مبارزه با کرونا دزدی و سرقت از کشورهای دیگر است؛ آنها با راهزنی‌های هوایی و دریایی ماسک‌هایی را که متعلق به کشورهای دیگر است، به سرقت می‌برند.
امیر حیدری تصریح کرد: در نیروی زمینی ارتش که بیشترین تعداد کارکنان را در میان نیروهای مسلح دارد، تا امروز حتی یک سرباز وظیفه را نداشتیم که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از بین برود؛ اینها عزتی است که خداوند به ما داده است.
وی افزود: در موضوع کرونا ما اوامر مطاع فرماندهی کل قوا را مورد نظر قرار دادیم و رزمایشی را با عنوان «لبیک یا خامنه‌ای» اجرا کردیم که این رزمایش تا پایان ریشه‌کنی کرونا در کشور ادامه خواهد داشت؛ در این رزمایش دو هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و هم‌افزایی قدرت و اقتدار ملی را در دستور کار خود قرار دادیم.
وی افزود: امروز بزرگ‌ترین ناوگان بالگردی در کشورهای اطراف متعلق به نیروی زمین ارتش است. امروز بالگردهای ما در بعد افزایش برد و در بعد جنگ در شب مجهز به آخرین فناوری‌های روز شده است؛ امروز برد موشکی ما در حوزه بالگردی غرورآفرین است و می‌توانیم پوزه هر متجاوزی را در کسری از زمان به خاک بکشیم.
توپخانه ارتش خواب را از چشم داعش ربود
فرمانده نزاجا ادامه داد: در حوزه توپخانه توانسته‌ایم به این ادعا برسیم که توپخانه ارتش، توپخانه‌ای قدرتمند است و در دفاع از حرم در سوریه غرش این توپخانه خواب را از چشم داعش گرفته بود. در حوزه زره و ضد زره نیز قدرت قابل توجهی در نزاجا ایجاد شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌های نیروی زمینی ارتش در روز ۲۹ فروردین ‌اشاره کرد و گفت: ارتش همه سال‌ها از مردم دعوت می‌کرد و در مقابل آنها رژه می‌رفتیم، اما امسال روز ۲۹ فروردین را به نام مدافعان وطن و یاوران سلامت نام‌گذاری کرده‌ایم؛ امسال رژه ما تبدیل به رژه خدمت شده است؛ این رژه از دو بخش تشکیل شده که بخش اول آن این است که بتوانیم توان مضاعفی را به توان کشور بیافزاییم؛ برای این منظور تجهیزات ویژه‌ای را پای کار آورده ایم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بخش دوم رژه امسال ارتش رونمایی از تجهیزات و دستاوردهای جدیدی نیروی زمینی است. در حوزه مقابله با کرونا ۴ دستاورد بی‌نظیر داریم که فردا رونمایی خواهد شد؛ این دستاوردها در حوزه تشخیص و تهاجم به ویروس کرونا و یک ابر‌پروژه است که برای ضد عفونی کردن شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین دستاوردهایی در حوزه تحرک و حمل‌ونقل‌تانک‌ها و دستاوردهایی در حوزه‌های سایبر و فناوری اطلاعات رونمایی خواهد شد. در حوزه موشک‌های ضد زره نیز دستاوردهایی داشته‌ایم که از آنها رونمایی می‌کنیم.
امیر حیدری در پاسخ به سؤال خبرنگار سرویس سیاسی کیهان درباره تاثیر احتمالی  شیوع کرونا بر توان رزم نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با کرونا تلاش کرده‌ایم اقدامات مردم‌یاری نیروی زمینی ارتش تداخلی با توان رزم این نیرو نداشته باشد، اظهار کرد: در نیروی زمینی ارتش یگان‌هایی با نام یگان‌های جنگ‌ نوین از پیش در اختیار داشتیم و توانستیم آنها را در اختیار ریشه‌کنی کرونا قرار دهیم.
همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سؤال دوم خبرنگار کیهان درباره تجهیز همه یگان‌های این نیرو به پهپاد، ضمن تایید خبر کیهان اظهار داشت: در حوزه پهپادی، در مراکز تحقیقاتی به صورت جدی به این موضوع پرداختیم و همه یگان‌ها را به بهترین پهپادها مجهز کردیم که بدون شک تاثیر خاص خود را بر توان رزم یگان‌های ما دارد.