kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
رئیس‌قوه قضائیه در بازدید از رزمایش دفاع بیولوژیک نیروی زمینی سپاه:

سپاه پناه مردم در همه حوزه‌ها ازجمله خدمت‌رسانی و سازندگی است

رئیس‌قوه قضائیه با حضور در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی نیروی زمینی سپاه، از بیمارستان سیار تخصصی ۵۰۰ تختخوابی شهید آیت‌الله صدوقی بازدید کرد.




به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این برنامه که با همراهی فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی زمینی سپاه انجام شد، از تجهیزاتی نظیر MRI، سی تی اسکن و اکسیژن ساز سیار، سامانه کنترل و فرماندهی ارتباطات پزشکی، سامانه جراحی تاکتیکی، آشپزخانه صنعتی سیار و بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه بازدید کرد.
رئیسی با حضور در نقاهتگاه‌‌های ویژه برادران و خواهران، اقدامات صورت گرفته توسط نیروی زمینی سپاه در عرصه خدمت به کشور برای حل بحران کرونا را مشاهده کرد.
هرجا سخن از یک پروژه عظیم ملی است،
نام سپاه می‌درخشد
وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: توانایی تبدیل کردن تهدید‌ها به فرصت‌ها در نیرو‌های مسلح، به برکت انقلاب اسلامی است و نام سپاه در کمک به مردم در حوزه آفات و بلایای طبیعی و همچنین خدمتگزاری به مردم در مقابل ویروس منحوسی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، می‌درخشد.
رئیس‌دستگاه قضا افزود: سپاه با تمام توانایی در میدان و در کنار مردم حضور دارد تا به مردم امید دهد و پناهی برای مردم باشد.
رئیسی ادامه داد: سپاه پناه مردم در همه حوزه‌ها ازجمله در حوزه خدمت رسانی و سازندگی است. هرجا سخن از یک پروژه عظیم ملی است، نام سپاه می‌درخشد و این مجموعه با استفاده از با تجربه‌ترین و متخصص‌ترین نیرو‌ها کار‌ها و پروژه‌های عظیم کشور را انجام می‌دهد.
وی ابراز امیدواری کرد؛ خدمت امروز سپاه در مورد ارائه بسته‌های معیشتی به مردم، کمک به فقرا و نیازمندان، خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان از سیل و زلزله و اینگونه حوادث و همینطور ساخت بیمارستان‌ها بتواند پشتوانه ارزشمندی برای کشور باشد. در این بازدید معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با ارائه اطلاعاتی از این رزمایش گفت: در افق ۱۴۰۴ جزو پنج نیروی زمینی برتر جهان خواهیم شد و دو مولفه مدیریت جهادی و جهاد علمی مدنظر ما است.
وی افزود: تاکنون ۱۸۵ بیمارستان در مناطق محروم مستقر شده و چهار میلیون بیمار درمان شده‌اند و ۱۵۵ هزار متر مربع فضای جدید در حال احداث است. ۹ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی را آماده کردیم که چهار بیمارستان سیار با ۷۲۰ تخت مستقر شده است و ۲۶۱ تخت ICU در خدمت بیماران کرونایی بوده است.
رئیس‌قوه قضائیه در دیدار اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: قاچاق کالا
با جهش تولید همسازی ندارد
رئیس‌قوه قضائیه همچنین در دیدار با اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه همچنان در زمینه قاچاق کالا با مشکل مواجه هستیم، اظهار داشت: قاچاق کالا با جهش تولید همسازی ندارد و نمی‌شود از یک طرف دنبال اقتصاد و تولید ملی، استفاده از محصولات داخلی و توجه به دست ساخته‌های جوانان و کارخانه‌های ایرانی رفت و از یک طرف هم شاهد وفور کالای قاچاق در بازار بود.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی افزود: مخاطب مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال به نام جهش تولید، همه مسئولان هستند تا این شعار تحقق یابد. تحقق این شعار در گرو مبارزه با قاچاق کالاست و اگر این مبارزه به صورت جدی انجام نمی‌شود، حتما یک جای کار می‌لنگد.
وی با‌اشاره به لوازم تحقق جهش تولید همچون قانون، بودجه و اعتبارات اظهار داشت: مسئله قاچاق سوخت سالیان سال مورد بحث است و همه می‌دانند که آن طرف مرز نیاز به سوخت دارند و عده‌ای هم به جهت اینکه نیاز خودشان را تامین کنند، به قاچاق سوخت دست می‌زنند. در ادوار مختلف گفته‌اند که این موضوع نیازمند سامانه‌ای است تا کارسازی کرده و در آنجا نفت و سوخت و بنزین مورد نیاز آن طرف مرز را به شکل قانونی برآورد کند و با برنامه‌ریزی استانداران و فرمانداران، افراد منطقه بتوانند از منابع حاصل از آن استفاده کنند. یعنی ترتیبی داده شود که این افراد برای دولت و مردم ما کار کنند که هم کارشان قانونی شود و هم به صورت قانونی سوخت به آن طرف مرز برود. این موضوعی است که همه به آن رسیده‌اند؛ پس چرا انجام نمی‌شود؛ درحالیکه یک ضرورت است؟ تقاضا و عرضه وجود دارد و کار باید به صورت قانونمند ساماندهی شود تا افراد هم متخلف نشوند. حتی می‌تواند عواید این موضوع نصیب مرزداران و افرادی شود که در مرز هستند. این کار نباید مشمول زمان شود؛ زیرا زمان بردن به ضرر است. رئیس‌قوه قضائیه با‌اشاره به برخورد با قاچاق سازمان یافته گفت: در مورد برخورد قضایی، برخورد با قاچاق سازمان یافته مورد نظر ماست که این موضوع کار اطلاعاتی و امنیتی می‌خواهد. دوستان ما در سازمان‌های اطلاعاتی باید برای کشف قاچاق سازمان یافته برنامه‌ریزی داشته باشند و این کاری پیچیده و نیروبر نیست؛ بلکه دست یافتنی است و نیازمند آن است که وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و بخش معاونت اطلاعات نیروی انتظامی در این رابطه کار کنند و به صورت جدی با قاچاق سازمان یافته برخورد کنند.
رئیسی افزود: این امر با توجه به توانایی‌های نظام اطلاعاتی کاملا شدنی است تا با انجام این اقدامات دست‌های پنهان شبکه‌های قاچاق که امروز بازار و اقتصاد ما را تهدید می‌کنند و خنجری از پشت به تولید کشور می‌زنند، مشخص شود. رنج آنجاست که گاهی فردی که در زندان است، عنصر اصلی نیست. ما باید عناصر اصلی را محاکمه کنیم. درست است که کالای قاچاق از دست آن فرد گرفته شده است، اما حکم عقل، نقل و وجدان اینگونه ایجاب می‌کند که سراغ عناصر اصلی برویم تا عناصر اصلی به دادگاه و عدالت سپرده شوند؛ نه عناصر دست چندم. وی با‌اشاره به ضرورت تسریع در اجرای احکام مرتبط با قاچاق کالا گفت: نسبت به اجرای احکام باید اقدام سریع صورت گیرد تا احکام صادره در تعزیرات و دادگستری اجرا شود؛ چرا که اثر حکم در اجرایش ظاهر می‌شود و باید وضعیت مالی و جریمه مشخص شود. در این رابطه اگر لازم است امکاناتی داده شود تا این حوزه به هیچ وجه دچار وقفه نشود.
*پرونده‌های مهم و قاچاق سازمان یافته نباید دچار اطاله دادرسی شود
رئیسی با‌اشاره به موضوع اعاده دادرسی خطاب به اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اعاده دادرسی در صورتی است که موضوعی خلاف شرع بیّن و یا خلاف قانون روشن باشد؛ اما اگر این دو مورد نبود، نباید پرونده معطل شود و حکم قطعی باید اجرا شود. اگر شما اطلاعاتی در این رابطه دارید، حتما گزارش کنید و اجازه ندهید اجرای پرونده‌ها به این دلیل به تعویق بیافتد.
رئیس‌قوه قضائیه تاکید کرد: نباید به هیچ عنوان اجازه دهیم سیستم اطلاعاتی، قوه قضائیه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و... درگیر این دست‌انداز‌ها شوند؛ لذا در بخش حقوقی ستاد اگر به مواردی برخوردید که امر روشن است، حتما اعلام کنید؛ به ویژه در مورد پرونده‌های سنگین به این نکته توجه داشته باشید. ما به همه پرونده‌ها توجه داریم؛ اما پرونده‌های مهم و قاچاق سازمان یافته به هیچ عنوان نباید دچار اطاله دادرسی شود و باید با رسیدگی سریع نتایج آن ظاهر شود.