kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
رئیس‌قوه قضائیه خبر داد

حمایت معیشتی از ده‌‎ها هزار خانواده زندانیان نیازمند با امر رهبر انقلاب و اقدام بنیاد مستضعفان

رئیس‌قوه قضائیه با تشکر از رهبر انقلاب برای بسیج همگانی در کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا، از نهاد‌های انقلابی برای حرکت ارزشمند در این مسیر تقدیر کرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎ الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با قدردانی از رهبر انقلاب برای بسیج همگانی در کمک مومنانه به آحاد جامعه به ویژه نیازمندان و فقرا، از نهاد‌های انقلابی همچون بنیاد مستضعفان نیز برای حرکت ارزشمند در این مسیر و توجه خاص به خانواده‌‎های‎ زندانیان نیازمند تقدیر کرد و گفت: درست است کسی که جرمی انجام داده باید مجازات شود، اما خانواده‌‎های آنها باید مورد التفات و حمایت قرار گیرند.
رئیسی افزود: با امر رهبر انقلاب و اقدام بنیاد مستضعفان ده‌‎ها هزار خانواده زندانیان نیازمند مورد حمایت معیشتی قرار می‎‌گیرند.
دغدغه‌‎های مهم دوران پساکرونا
وی با ‌اشاره به دغدغه ‎های مهم دوران پساکرونا، اظهار داشت: بیشترین دغدغه‎ دوران پساکرونا مربوط به مسائل و مشکلات اقتصادی است و به‌نظر ما استراتژی جهش تولید، داروی شفابخش و نسخه قابل اعتماد برای درمان آن است.
رئیس‌قوه قضائیه گفت: در نخستین روز‌های شیوع کرونا، کشور با کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده مواجه شد، اما با حضور مردم در صحنه، کارگاه‌‎های تولیدی در مساجد و مدارس برپا شد و خط تولید بسیاری از کارخانه‎‌ها تغییر کرد تا اقلام موردنیاز کادر درمانی که در خط مقدم نبرد با بیماری بودند تأمین شود.
رئیسی با بیان این‎که مسئولان باید برای انجام کار‌های بزرگ در دوران پساکرونا نیز همچون دوران شیوع کرونا از سرمایه‌‎های مردمی و ظرفیت‌‎های اجتماعی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اولین گام برای انجام هر کاری اراده ملّی است که در مواجهه با کرونا شاهد بروز و ظهور آن بودیم و مردم در هر کوی و برزن با احساس مسئولیت وارد عرصه تولید و خدمت شدند.
امروز زندان‎های ما
 از امنیت و سلامت کامل برخوردارند
وی به وضعیت ناگوار حقوق بشر در شرایط شیوع بیماری کرونا در زندان‎‌ها و جوامع غربی‌اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه ایران اسلامی برای حفظ سلامتی زندانیان در برابر کرونا به هزاران نفر از آنها مرخصی اعطا کرد که این کار مبتنی بر قانون اساسی و آموزه‎های دینی و رأفت اسلامی بود.
رئیس‌قوه قضائیه در مقابل به عملکرد بسیاری از کشور‌های مدعی حقوق بشر به ویژه آمریکا در مواجهه با بیماری کرونا‌اشاره کرد و افزود: امروز بسیاری از کشور‌های غربی که درگیر کرونا هستند، به ‎جای توجه به مردم خود، توطئه کردند تا زندان ‎های ایران را بی‎ثبات نشان دهند، اما با عنایت خداوند، دسیسه‌‎های آنها شکست خورد و امروز زندان‎های ما از امنیت و سلامت کامل برخوردارند.
وی افزود: امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر قرار داریم و آن‌‌ها در جایگاه متهم نشسته‎‌اند و کسانی که مسائل جهانی را رصد می‎ کنند، خوب است وضعیت حقوق انسان‎ها در جوامع غربی و ایران در ایام شیوع کرونا را بررسی کنند تا تفاوت نگاه انسانی و اسلامی به جامعه با نگاه غربی و غیرمسئولانه به مردم عیان شود.
براساس این گزارش، در این جلسه رئیس‌مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه با‌اشاره به ابلاغ آیین نامه تعرفه حق‌الوکاله، حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری از راه‎اندازی سامانه ثبت قرارداد‌های وکالت خبر داد و گفت که این سامانه موجب شفاف سازی فعالیت‌‎های مالی وکلا و موکلان آن‌‌ها خواهد شد.
*اختصاص۲۰ درصد از حقوق رئیس‌قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی به حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا
همچنین در این نشست و در پاسخ به تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندان و آسیب‌ دیدگان از بیماری کرونا، مسئولان عالی قضائی کشور، ۲۰ درصد از حقوق ماهانه خود را به مدت سه ماه به کمک و حمایت از نیازمندان و آسیب‌ دیدگان این بیماری اختصاص دادند.