kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

حزب‌الله لبنان: علی رغم فشار‌های آمریکا مقاومت در اوج قدرت و آمادگی است

عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد، علیرغم تحریم‌های آمریکا و تهدیدات رژیم صهیونیستی، مقاومت در اوج قدرت و آمادگی قرار دارد.


شیخ«نبیل قاووق» اظهار داشت: علیرغم تحریم‌های آمریکا و تهدیدهای اسرائیل، مقاومت موفق به تقویت توانایی نظامی و حضور سیاسی شد و امروز در قله قدرت خود در زمینه‌های مختلف قرار دارد.
وی افزود: ذهنیت صهیونیستی به این یقین رسیده که مقاومت سد محکمی در برابر پروژه‌هایش است، همواره در میدان‌ها و جبهه‌ها حاضر بوده و قادر به مقابله با تغییر محاسبات و تغییر تصویر منطقه است.
به گزارش خبرگزاری فارس، قاووق افزود، مقاومت در ایمان، اراده و توانایی، کمتر نظیری مثل خود دارد، و همین ویژگی‌ها باعث تحقق پیروزی‌های بزرگ شده‌اند.
این عضو ارشد حزب‌الله تأکید کرد، مقاومت در تمام میدان‌‌ها و محاسبات آماده بوده و بزرگ‌ترین کابوس در برابر پروژه صهیونیستی است.
وی ضمن نام بردن از تعدادی از فرماندهان شهید حزب‌الله و گرامیداشت آنها افزود: ما همچنان در میانه نبرد و میدان قرار داریم، چالش‌ها تغییر کرده و بیشتر شده و مسئولیت‌ها هم بیشتر شده است. اما اصل همچنان باقی است، نه تنها باقی است، بلکه مقاومت امروز به خطری برای موجودیت رژیم صهیونیستی تبدیل شده و خود این رژیم هم به آن اذعان می‌کند.
شیخ قاووق در پایان گفت، مقاومت امروز دیگر در موقعیت تلاش برای انطباق خود با چالش‌های دشمن نیست، بلکه خودش برای دشمن چالش ایجاد می‌کند.
تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان
منابع لبنانی از تحرکات وسیع نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان خبر دادند و همچنین اعلام کردند که پهپادهای جاسوسی این رژیم بر فراز ضاحیه بیروت دست به پروازهای گسترده زده است.
اخیرا «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مدعی شده بود که این رژیم هیچ راه دیگری جز جنگ سوم با لبنان را ندارد. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، رژیم صهیونیستی دیگر قادر نیست در منطقه دست به ماجراجویی جدید بزند.
طی روزها و ماه‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی بارها حریم هوایی لبنان و قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کرده‌اند.
قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل‌، که پس از پایان جنگ ۳۳ روزه رژیم اسرائیل و لبنان در سال ۲۰۰۶ تصویب شده است، رژیم صهیونیستی را از اقدامات خصمانه علیه لبنان بر حذر می‌دارد. اما این رژیم بی‌اعتنا به این قطعنامه همواره حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض
می‌کند.
لبنان بارها از شورای امنیت سازمان ملل و مجامع بین‌المللی خواستار اقدام برای پایان دادن به این تجاوزات رژیم صهیونیستی شده است.