kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

نبرد سنگین با داعش در غرب عراق و شرق سوریه

چند روز پس از انتشار خبرهایی در‌باره حضور شماری از سرکرده‌های تکفیری در پایگاه آمریکایی «عین الاسد»، نبرد میان تروریست‌های داعش و نظامیان سوریه و عراق در استان‌های مرزی دو کشور از سر گرفته شد.



منابع عراقی و سوری از آغاز مجدد درگیری‌های سنگین میان نظامیان این دو کشور و تروریست‌های داعش خبر دادند؛ از استان مرزی« الانبار» در عراق خبر رسید، دیروز نیروهای حشدالشعبی و ارتش سرگرم نبرد با داعش بودند. به گزارش خبرگزاری فارس، «قاسم مصلح» فرماندهی عملیات الانبار، اعلام کرد که تیپ‌های ۱۳، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ حشد‌الشعبی این استان و چهار تیپ ارتش عراق با پشتیبانی نیروی هوایی و نهادهای امنیتی‌، در این عملیات شرکت دارند. بر اساس این گزارش، عمیات مذکور در واکنش به تحرکات داعش انجام گرفته است.
علاوه‌بر تحرکات مشکوک آمریکا در استان الانبار، تروریست‌های داعش با حمله به یک پادگان ارتش عراق در نزدیکی شهر« الرطبه»، با نیروهای مستقر در این پایگاه درگیر شدند و شماری را کشته و یا زخمی کردند.
قاسم مصلح دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس یافته‌های اطلاعاتی دقیق، موفق شدیم یکی از سرکرده‌های ارشد داعش را در منطقه موسوم به «ولایه» الانبار دستگیر کنیم.
اخیرا منابع خبری فاش کرده بودند که نظامیان آمریکایی هشت سرکرده ارشد داعش را از کردهای سوریه تحویل گرفتند و به جای آنکه آنها را به دولت بغداد تحویل بدهند، این افراد را به پایگاه خود موسوم به «عین الاسد» بردند. به اعتقاد کارشناسان، آمریکا به خاطر شکست سختی که در سوریه و عراق خورده و اکنون مجبور است این دو کشور را ترک کند، قصد دارد بار دیگر بخت خود را با به کارگیری داعش، بیازماید.
نبرد با داعش در شرق سوریه
منابع سوری خبر دادند، نیروهای ارتش سوریه در استان شرقی «دیرالزور» با تروریست‌های داعش بار دیگر درگیر شدند. این در حالی است که قبلا داعش در این استان کاملا سرکوب شده بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،‌، جنگنده‌های روسیه از فرودگاه «حمیمیم» در حومه «لاذقیه» به پرواز درآمدند و به کمک نیرو‌های دولتی سوریه در مقابله با گروه تروریستی داعش در دو منطقه« السخنه» و «بیابان شام» شتافتند.
پیش از ورود هواپیما‌های روسیه، خبر‌ها از تسلط داعش بر شهر راهبردی السخنه در نزدیکی «حمص» حکایت داشت. البته، یک پایگاه خبری محلی، این خبر را تکذیب و اعلام کرد، درگیری‌ها در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر السخنه و در عمق صحرای جنوب شرقی حمص جریان داشت.