kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

کوتاه اقتصادی


 
  * رئیس ‌اتحادیه فروشندگان گل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، افزایش قیمتی برای گل در نیمه شعبان نداریم. اکبر شاهرخی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص قیمت گل‌های پرمصرف در بازار گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، به دستور اتاق اصناف گل‌فروشی‌ها بسته شدند و در حال حاضر گلی در بازار به فروش نمی‌رسد. وی درباره تمهیدات اندیشه شده برای جبران زیان متحمل شده این صنف در شب عید گفت: قرار است نامه‌ای به اتاق اصناف ارسال شود مبنی بر اینکه جبران سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای گل‌‌های شب عید قرار است به چه نحو باشد؟به گفته رئیس ‌اتحادیه فروشندگان گل؛ گل فروشی‌ها طبق دستور اتاق اصناف تا ۳۰ فروردین بسته هستند.
* زمان واریز یارانه نقدی فروردین ۹۹ اعلام شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین مرحله یارانه نقدی سال ۹۹ ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۲۰ فروردین)، به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. گفتنی است، یارانه نقدی اسفند همانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت خواهد بود.
* رئیس ‌مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: تا پایان سال ۹۹، تعداد ۲۷۰ هزار دستگاه تراکتور و کمباین باقیمانده برداشت غلات پلاک‌گذاری خواهد شد. به گزارش فارس، کامبیز عباسی در رابطه با آخرین وضعیت پلاک‌گذاری تراکتورها و کمباین‌های کشاورزی، اظهار کرد: ما برای سال ۹۹ به دنبال این هستیم که تمامی تراکتورها و کمباین‌های برداشت غلات پلاک‌گذاری شوند. وی افزود: با هماهنگی که با پلیس راهور و ستاد مبارزه با قاچاق سوخت داشتیم از ابتدای سال جاری کلیه ماشین‌ها و تجهیزات مشمول طرح پلاک‌گذاری، صاحب پلاک خواهند شد. عباسی با ‌اشاره به دریافت کارت سوخت برای تراکتورها و کمباین‌ها، خاطرنشان کرد: در رابطه با کارت سوخت هم در چندین استان به صورت پایلوت اجرا شد و تا پایان سال ۹۹ به تمام تراکتورها و کمباین‌های صاحب پلاک از طریق کارت سوخت تعبیه شده در فضای کارت‌بانک صاحبان ماشین‌آلات، سوخت تعلق خواهد گرفت. رئیس‌ مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزود: سوخت تعلق یافته بر اساس نوع عملیات، سطح زیر کشت و میزان مصرف ساعتی ماشین‌ها و طبق سهمیه و روالی که در حال حاضر بدون پلاک و کارت سوخت آن را دریافت می‌کنند، به صورت شناسنامه‌دار تعلق خواهد گرفت.
* مدیر نظارت بازار و بازرسی فرابورس گفت: در راستای ارتقای سلامت بازار سرمایه، محدودیت دائم در انتظار کدهای معاملاتی است که سفارش‌های نامتعارف ارسال می‌کنند. به گزارش فرابورس ایران، سروش خواجه حق‌وردی با بیان اینکه نوع خاصی از سفارش‌گذاری که به نظر می‌رسد، برای مقاصد غیرمعاملاتی مانند مخفی کردن مظنه‌های قابل مشاهده توسط کاربران برخط یا اقدامات هماهنگ کدگذاری شده، وارد سامانه معاملاتی می‌شود، تصریح کرد: فرابورس برای جلوگیری از این اقدام همواره تلاش کرده و اکنون تصمیمات جدید‌تری در این باره گرفته شده است.
* در معاملات دیروز بورس‌های بین‌المللی کاهش روند شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا بازارها روندی صعودی را در پیش گیرند.به گزارش فارس به نقل از رویترز، کاهش تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا و همچنین تعداد مرگ ناشی از این بیماری در جهان به خصوص در اروپا باعث شد تا معامله‌گران در بورس‌های بین‌المللی نسبت به چشم انداز پیش رو خوشبین شده و بازارها مثبت شوند. پایین آمدن تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه و ایتالیا باعث بهبود اوضاع معاملات در بورس‌های بین‌المللی شده است.بورس آتی آمریکا در بازارهای آسیایی 4 درصد مثبت شد.بورس لندن هم 3/2 درصد بالا رفت و بورس آلمان 4 درصد مثبت شد. فرانک بنزیم‌را، یکی از مدیران مؤسسه سوسیته جنرال فرانسه، می‌گوید: ما از ثباتی که در بازارهای مالی شاهد بودیم استقبال می‌کنیم اما اوضاع واقعا شکننده است. در معاملات دیروز بورس استرالیا 4/3 درصد رشد کرده و بورس ژاپن هم4/24 درصد بالا رفت.از طرف دیگر بورس کره جنوبی 3/85 درصد رشد کرد و بورس هنگ کنگ 2/18 درصد بالا رفت.