kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد

شناسایی 2 هزار و 274 مبتلای جدید به کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار بیماری کرونا در کشور را اعلام کرد.

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور روز گذشته گفت: از روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه تنها دو هزار و 274 نفر مبتلای جدید به ویروس کرونا شناسایی شدند.
به گفته جهانپور، مجموع مبتلایان به کووید۱۹ در کشور به ۶۰ هزار و 500 نفر رسیده است.
وی افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: تاکنون از وجود سه هزار و 739 نفر در کشور به‌دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده‌ایم و دیگر در بین ما نیستند.
جهانپور ادامه داد: خوشبختانه روند بهبودیافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۲۴ هزار و 236 نفر از بیماران، بهبود یافته و‌ ترخیص شده‌اند.
وی گفت: چهار هزار و 83 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
 احتمال اوج‌گیری مجدد کرونا؛ شایعه یا حقیقت؟
اپیدمیولوژیست و عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: نگرانی درخصوص اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا واقعاً جدی است؛ با اقدامات عجولانه فرصت این کار را به ویروس ندهیم.
حمید سوری در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: هرچند روند کاهشی بیماری در برخی استان‌ها دیده می‌شود، ولی اغلب شهرهای کشور این وضعیت را ندارند. به‌طور مثال در استان‌هایی مانند خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان و حتی تهران روند افزایشی در چند روز اخیر داشتند.
سوری بیان داشت: هیچ نشانه‌ای از اینکه اپیدمی‌کرونا روند خاموشی در کشور دارد، مشاهده نمی‌شود.
وی با‌ اشاره به اینکه اصلا از پیک بیماری کرونا عبور نکردیم، گفت: هنر ما این است که بار ناشی از بیماری را به حداقل برسانیم، این‌بار فقط در حوزه اقتصادی نیست و بار جانی که به جامعه تحمیل می‌کند، باید کاهش پیدا کند.
این اپیدمیولوژیست تأکید کرد: من نگران هستم که نتوانیم به موقع جلوی بیماری را بگیریم و تلفات زیادی را متحمل شویم.
سوری ادامه داد: تجربه برخی از کشورها نشان می‌دهد که با سخت‌گیری‌ها توانستند سرعت این بیماری را کاهش دهند و جلوی ابتلا و مرگ بیشتر را بگیرند.
وی بیان داشت: هرچند مقررات سختی برای کنترل اپیدمی‌ کرونا در نظر گرفته شده، اما آنچنانکه باید؛ اجرایی نشده است. به جز روز طبیعت که مقررات سخت اجرایی شد، در بقیه روزهای طول اپیدمی ‌مانند سفرهای قبل از نوروز، زیاد موفق نبودیم.
رئیس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌های علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ما نتوانستیم واکنش سریع مقابل رفتارهای مردم نشان دهیم و این اپیدمی‌ از یک محدوده کوچک به مناطق مختلف کشور گسترش یافت.
 انعقاد تفاهم‌نامه خرید ۱۲ میلیون ماسک
 با یک شرکت دانش‌بنیان
رئیس هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت از انعقاد تفاهم‌نامه خرید ۱۰ میلیون ماسک سه لایه جراحی و دو میلیون ماسک N۹۵ با یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، مهدی یوسفی افزود: برای تامین ملزومات مصرفی مورد نیاز کادر درمانی جهت مقابله با کووید ۱۹ در بیمارستان‌های علوم پزشکی کشور تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت تولید‌کننده داخلی بهیار صنعت سپاهان منعقد کرده‌ایم.
وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه و در راستای حمایت از تولید داخل این شرکت دانش‌بنیان ۱۰ میلیون ماسک سه لایه جراحی و دو میلیون ماسک N۹۵ را تا آخر اردیبهشت‌ماه سال جاری تحویل هیئت امنا می‌دهد.