kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴

قلیچدار اوغلو: اردوغان عامل و مسئول اصلی بحران سوریه است

رئیس ‌اصلی‌ترین حزب مخالف دولت ترکیه اعلام کرد، «رجب طیب اردوغان» به خاطر حمایت از گروه‌های تروریستی، عامل و مسئول اصلی بحران سوریه است.




«کمال قلیچداراوغلو» در نشست اعضای فراکسیون حزب «جمهوری‌خواه خلق» در پارلمان گفت: «رئیس‌جمهور ترکیه، به خاطر حمایت از گروه‌های تروریستی، مسئول بحران سوریه بوده و اقدامات وی در خدمت طرح‌های آمریکا در چارچوب طرح خاورمیانه بزرگ است.»
 قلیچدار اوغلو گفت: «تمام اقدامات اردوغان در سوریه و منطقه در خدمت طرح‌های واشنگتن است. اردوغان به همراه آمریکا، از تروریست‌ها حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و آموزشی کرده است. اردوغان در مسکو‌، وحدت و حاکمیت سوریه را می‌پذیرد و به مبارزه با تروریسم متعهد می‌شود، اما باز هم از تروریست‌ها در ادلب حمایت می‌کند.»
رجزخوانی دوباره اردوغان
رئیس‌جمهور ترکیه و رهبر حزب حاکم «عدالت و توسعه» در جمع اعضای این حزب در آنکارا درباره تحولات ادلب سوریه و توافق اخیر ترکیه با روسیه صحبت کرده است. به گزارش «دیلی صباح»، او در این تجمع حزبی، لفاظی‌های خود علیه دولت سوریه را تکرار کرده است.
اردوغان با دفاع چندباره از اقدامات دولتش در سوریه و حضور غیرقانونی نیرو‌های ترکیه‌ در خاک سوریه، مدعی شد: «با عملیات ترکیه، رژیم سوریه بزرگ‌ترین ضربه را از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور دریافت کرده است.» او همچنین ضمن اتهام زنی به دولت «بشار اسد» درباره نقض توافق آتش‌بس در ادلب، سوریه را به انجام «ضربات سنگین‌تر» از آنچه قبلا از ترکیه دریافت کرده، تهدید کرد.
درگیری تروریست‌ها با یکدیگر
در این میان خبر می‌رسد، دو شاخه از شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در شهر «اعزاز» (شمال سوریه) با یکدیگر درگیر شدند. به گزارش گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، یکی از شاخه‌های گروه‌ موسوم به «عاصفه الشمال» (طوفان شمال) امروز (چهارشنبه)،‌ با گروهی از شبه‌نظامیان منطقه «منغ» در شمال غرب سوریه، که هر دو از شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه هستند، با یکدیگر در منطقه «اعزاز» (شمال حلب) درگیر شدند که منجر به خسارت جانی به این شبه‌نظامیان و وحشت اهالی منطقه شده است.
اردوغان سودای باز‌سازی خلافتِ مرده عثمانی را در سر دارد و می‌خواهد سلطان این خلافتِ موهوم باشد! او علاوه‌ بر سوریه، در لیبی نیز مداخله کرده است.