kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴

یک شهید و 50 مجروح در حمله نظامیان صهیونیست به ساکنان نابلس

یورش نظامیان صهیونیست به ساکنان نابلس در کرانه باختری، شهادت یک فلسطینی و جراحت 50 تن دیگر را به دنبال داشت.



دیروز صبح، 40 خودروی نظامی متعلق به رژیم صهیونیستی به منطقه «جبل العرمه» واقع در شرق «بیتا» و جنوب «نابلس» در شمال کرانه باختری یورش بردند. منابع بیمارستانی به خبرگزاری «معا» فلسطین گفتند که در پی این حملات، ده‌ها نفر از شهروندان فلسطینی زخمی شدند که شماری از آنان در پی این حملات، از ناحیه پا آسیب دیدند. برخی منابع اعلام کرده‌اند که 50 فلسطینی زخمی و یک تن نیز شهید شد.
منابع محلی حاضر در بیتا نیز در توضیح جزئیات این حملات تأکید کردند، سربازان صهیونیستی طی چند دقیقه، ده‌ها گاز‌اشک‌آور، گلوله صوتی و پلاستیکی به صورت بی‌هدف شلیک کردند. این منابع خبر دادند که صهیونیستها به منطقه العرمه یورش بردند و در جریان این حملات، شمار زیادی از شهروندان فلسطینی به شدت زخمی شدند. به گفته منابع مذکور، نظامیان صهیونیست دست‌کم سه جوان فلسطینی را بازداشت کردند و ده‌ها نفر نیز در حال خفگی قرار گرفتند. صهیونیستها قصد دارند، ورود ده‌ها شهرک‌نشین به جبل العرمه را تأمین کنند که مردم فلسطنی، این مسئله را نمی‌پذیرند. خبرگزاری صفا فلسطین هم گزارش داد که صهیونیستها از گلوله جنگی نیز علیه شهروندان فلسطینی استفاده کردند که علاوه‌بر مصدومیت ده‌ها شهروند، باعث شد که دو نفر از خبرنگاران زخمی‌شوند. به گزارش صفا، مساجد شهرک بیتا از شهروندان فلسطینی خواستند عازم جبل العرمه شوند تا از تحصن‌کنندگان در آن، حمایت کنند. صدها نفر از شهروندان فلسطینی شامگاه سه‌شنبه برای برگزاری تحصن و مقابله با تلاش‌های شهرک‌نشینان اسرائیلی برای ورود به این منطقه، به این ارتفاعات رفتند. صهیونیستها قصد دارند یک منطقه باستانی را در قله جبل العرمه، چپاول
کنند.
انجمن نمایندگان حامی قدس
رئیس‌فراکسیون پارلمانی حماس در تماسی تلفنی با رئیس‌پارلمان تونس، درباره کار مشترک پارلمانی و راه‌های فعال‌‌سازی انجمن نمایندگان پارلمانی حامی قدس بحث و تبادل‌نظر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، «محمود الزهار» رئیس‌فراکسیون «التغییر و الاصلاح» در شورای قانونگذاری فلسطین در تماس تلفنی با «راشد الغنوشی» رئیس‌پارلمان تونس، بر محکم بودن روابط فلسطینی-تونسی تاکید کرد و مواضع رئیس‌جمهور، پارلمان، دولت و ملت تونس در حمایت از ایستادگی ملت فلسطین را ستود.
در این تماس تلفنی، الزهار و الغنوشی بر ایده «کار مشترک پارلمانی» میان فلسطین و تونس مانند یک جلسه پارلمان مشترک یا بیانیه‌ای مشترک با هدف تقویت روابط دو طرفه تأکید کردند. دو طرف همچنین‌، راه‌های فعال‌‌سازی «انجمن نمایندگان پارلمانی حامی قدس» را مورد بررسی قرار‌دادند؛ طرحی که هدف از آن تمرکز بر رنج‌های کنونی قدس و جلب حمایت جهانی برای یاری این شهر و اهالی آن است. راشد الغنوشی از ایده‌های محمود الزهار استقبال و بر ادامه کار پارلمان تونس در راستای خدمت به فلسطین تأکید کرد. وی همچنین ایستادگی ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی و محاصره و دفاع نیابی از امت اسلامی و عربی را ستود.