kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲

اعتراض مردم چند شهر هند به سیاست‌های ضدمسلمانان دهلی‌نو

مردم چند شهر هند با برپایی تظاهرات و به دست گرفتن پرچم‌ها و بادبادک‌های سیاه، سیاست‌های حزب حاکم علیه مسلمانان را محکوم کردند و خواستار مجازات عوامل کشتار شهروندان مسلمان دهلی‌نو شدند.

 
  سرویس خارجی-

هزاران نفر از مسلمانان، مسیحیان و سیک‌مذهبان هندی با برگزاری تظاهرات در دهلی‌نو اقدامات دولت علیه مسلمانان را محکوم کردند. همچنین گزارش‌ها حاکی است شهر «لدیانه» در ایالت پنجاب هند شاهد حضور هزاران فرد معترض بود که ضمن سردادن شعارهایی تصویب قانون بازنگری تابعیت و مسلمان‌کشی در هند را محکوم می‌کردند.
به گزارش «ملت تایمز»، معترضین ضمن سر دادن شعارهایی علیه دولت «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند از حزب بی.جی.پی، خواستار آزادی سریع زندانیانی شدند که طی روزهای اخیر به‌جرم «مسلمان بودن» دستگیر شده‌اند. مردم هند خواستار لغو قانونی شدند که طبق آن غیرهندی‌ها به‌شرط مسلمان نبودن می‌توانند تابعیت هندی دریافت کنند.
این در حالی است که تظاهرات در دیگر شهرهای هند از جمله دهلی‌نو مجدداً از سر گرفته شده است و به‌نظر می‌رسد مردم قانون تبعیض مذهبی را نخواهند پذیرفت. هندی‌ها از دولت دهلی‌نو می‌خواهند علیه تمام هندوهای افراط‌گرا که با همکاری پلیس محلی به مسلمانان حمله کرده و آنها را به خاک و خون کشیدند اقدام انجام دهد. ساکنان ایالت‌های مختلف هند حکومت‌های ایالتی را تهدید کرده‌اند که اگر قصد اجرای قانون احراز تابعیت و بازنگری آن را داشته باشند با واکنش شدید مردم مواجه خواهند شد.
هند شرایط سختی را برای احراز تابعیت قرار‌داده است و قصد دارد تعداد زیادی از شهروندان خود را (که غالباً مسلمانان را شامل خواهد شد) سلب تابعیت کند. این اقدام ابتدا در آسام انجام شد و دهلی‌نو نیز 2 میلیون نفر را که اکثر آنها مسلمان هستند سلب تابعیت کرده است. همچنین در ادامه پیگیری این قانون تبعیض‌آمیز، مذهبی به غیرمسلمان‌ها اجازه داده می‌شود که تابعیت هندی دریافت کنند.
گفتنی است، اخیراً در حمله هندوهای افراطی و سکوت نیروهای امنیتی هندی به مسلمانان در دهلی‌نو حدأقل 50 مسلمان کشته شدند و 750 خانه و مغازه متعلق به آنها و همچنین 9 مسجد در آتش سوخت.