kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
تایمز:

طی 2 ماه گذشته 14 نظامی انگلیسی خودکشی کرده‌اند

یک روزنامه انگلیسی گزارش داده 14 تن از نظامیان سابق انگلیس که در جنگ افغانستان حضور داشتند، ظرف دو ماه خودکشی کردند.




خودکشی در بین نظامیان انگلیسی افزایش پیدا کرده طوری که روزنامه انگلیسی تایمز را واداشته تا در‌باره آن گزارشی تهیه کند. این روزنامه نوشته ظرف 2 ماه گذشته 14 تن از نظامیان سابق انگلیس که در جنگ افغانستان حضور داشتند، خودکشی کرده‌اند. «جانی مرسر» نماینده پارلمان انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه تایمز تصریح کرده که مرگ گروهی «یک یگان خاص، که طی یک دوره‌ای خاص...خونین‌ترین دوره در افغانستان، خدمت می‌کرده‌اند»، موجب نگرانی وی شده است.
«مرسر» که سابقاً به عنوان وزیر دفاع انگلیس فعالیت داشته همچنین می‌گوید، این نظامیان در عملیات «هریک»، اسم رمز برای کلیه عملیات‌های انگلیس طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ در افغانستان، خدمت می‌کرده‌اند. طبق این گزارش، تا پایان سال ۲۰۱۴،حدود ۴۵۳ نظامی انگلیسی در حین عملیات هریک کشته شدند و آنطور که وزارت دفاع انگلیس گزارش کرده، از سال ۲۰۱۸ به بعد، ۲۹ مورد مرگ بر اثر خودکشی یا مشکوک به خودکشی در میان نظامیان انگلیسی که پیشتر به عملیات «هریک» اعزام شده بودند، تأیید شده است.
طبق این گزارش، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده «مرسر» به صورت مستقل و شخصی این مصاحبه را انجام داده است. پیشتر نشریه «مترو» در گزارشی موضوع میزان خودکشی در میان شهروندان انگلیسی را مورد بررسی قرار‌داده و نوشته بود که میزان خودکشی در این کشور طی ۱۶ سال اخیر به بالاترین حد خود رسیده است.