kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کرونا در سراسر دنیا

لندن: 80 درصد مردم انگلیس احتمالا کرونا می‌گیرند/ 500 هزار نفر هم می‌میرند

دولت انگلیس بعد از نشست اضطراری کابینه‌، در بدترین سناریوی ممکن درباره شیوع کرونا در این کشور اعلام کرده احتمالا 80 درصد مردم انگلیس کرونا خواهند گرفت و نیم میلیون نفر نیز خواهند مرد.




ویروس کرونا همچنان در حال گسترش در سراسر جهان است. تا لحظه تنظیم این گزارش این ویروس به ۷۷ کشور جهان سفر و در مجموع ۹۱ هزار و 307 نفر را مبتلا کرده و 3 هزار و 120 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است. بنابر اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین، میزان ابتلای چینی‌ها به ویروس کرونا در این کشور در حال کاهش است و میزان کشته‌ها هم روند کاهشی داشته است. طبق اعلام این نهاد، با ثبت ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان کل مبتلایان در این کشور به بیش از 80 هزار نفر افزایش یافته است. به گفته مقام‌های چین، تا قبل از این میزان ابتلای روزانه افراد به کرونا ۲۰۲ نفر بوده و ابتلای روزانه ۱۲۵ تن به این بیماری کمترین میزان ابتلا از ماه ژانویه را نشان داده است.
بیانیه وحشتناک دولت انگلیس
در انگلیس اما دولت این کشور روز سه‌شنبه نشستی اضطراری درباره کرونا برگزار کرد اما خروجی این نشست بیانیه وحشتناکی بود که همه را شوکه کرد. این بیانیه که پس از نشست اضطراری دولت جانسون درباره کرونا منتشر شد از احتمال ابتلای ۸۰درصد مردم این کشور به این ویروس و همچنین مرگ نیم‌میلیون نفر بر اثر آن خبر می‌دهد. «مت‌هانکاک» وزیر بهداشت انگلیس گفته «خطر قابل توجه شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا وجود دارد که به معنای اتخاذ تدابیر بیشتر برای مقابله با آن است.» بر اساس گزارش بی‌بی‌سی در حالی که آمار رسمی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس ۳۹ نفر اعلام شده، بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور می‌گوید تعداد مبتلایان می‌تواند «بسیار گسترده‌تر» شود. جانسون در توصیه‌ای بهداشتی به مردم کشورش گفته: «فراموش نکنید که دست‌هایتان را بشویید».
هشدار بانک مرکزی اروپا
شیوع این ویروس نحس در سایر کشورهای اروپایی نیز همچنان ادامه دارد و تأثیرات و عواقب آن بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.در این شرایط «کریستین لاگارد»، رئیس ‌بانک مرکزی اروپا، اقدامات مناسب و هدفمند برای حمایت از اقتصاد این اتحادیه در برابر بیماری کرونا را مدنظر قرار‌ داده است. وی تأکید کرده: «این یک وضعیت به‌سرعت در حال توسعه است که خطری برای چشم‌انداز اقتصادی ایجاد می‌کند.» به گفته «لاگارد» صنعت و اقتصاد تحت فشار بار سنگین شیوع ویروس کرونا قرار دارد.
بی ام و در بحران
در این میان در پی ابتلای یکی از کارکنان مرکز توسعه و تحقیقات شرکت «بی ام و» آلمان در مونیخ حدود 150 نفر از کارکنان این شرکت مهم آلمانی در قرنطینه قرار گرفتند. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا هم ویروس کرونا را «بزرگ‌ترین خطر اقتصادی از زمان بحران مالی اخیر» در این اتحادیه عنوان کرده است. این نهاد اروپایی به همین دلیل پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی جهانی برای سال 2020 را با نیم‌درصد کاهش به 2.4 درصد رسانده است.
تغییر لحن دولت ترامپ
بر اساس گزارش «پولیتیکو»، مقام‌های دولت ترامپ هم لحن خود درباره مقابله با ویروس کرونا را به طور کامل تغییر داده‌اند. بر اساس این گزارش، مقام‌های دولت ترامپ که پیش از این بارها درباره ضرورت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا صحبت کرده بودند اکنون بر تلاش‌های همه‌جانبه برای مهار این ویروس صحبت می‌کنند.دولت ترامپ که پیش از این سعی داشت تا نگرانی مردم آمریکا درباره گسترش ویروس کرونا را کاهش دهد و این چالش و بحران را کم اهمیت توصیف کرده بود، اکنون با تغییر تاکتیک سعی کرده است تا تمرکز خود را بر روی مهار این ویروس معطوف کند.
بر اساس گزارش‌ها تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 100 نفر رسیده است و مقام‌های بهداشتی نسبت به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان هشدار می‌دهند. بر اساس آخرین آمار، ۱۸ نفر از مبتلایان جدید در ایالت واشنگتن و ۱۶ نفر نیز در ایالت کالیفرنیا هستند.همچنین با مرگ دست کم ۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در روز دوشنبه،‌ آمار تلفات این ویروس در آمریکا به ۶ نفر رسید. تاکنون موارد ابتلا به کرونا در 12 ایالت آمریکا گزارش شده است و اکثر آنها در کالیفرنیا و واشنگتن بوده‌اند.
شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا هم گزارش داد ایالت واشنگتن به یکی از مناطق اصلی شیوع ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است. به‌طوری‌که ده‌ها مدرسه در ایالت واشنگتن آمریکا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تعطیل شدند. در آمریکا، کاخ سفید گفته دونالد ترامپ، با مدیران شرکت‌های عمده دارویی این کشور ملاقات کرده و از آنان خواسته است تا برای تولید هرچه سریع‌تر واکسن ضد ویروس کرونا و داروهای درمان آن تلاش کنند.در عین حال، مقامات بهداشتی آمریکا گفته‌اند که ممکن است دستیابی به واکسن موثر تا 18 ماه به طول انجامد. در آمریکا بیش از ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هیچ‌گونه بیمه درمانی ندارند.
انتشار اخبار کرونا بدون اجازه کاخ سفید، ممنوع
والتر شوئب، رئیس‌دفتر سابق ملاحظات اخلاقی دولت آمریکا نیز در چندین پیام توئیتری نوشته: کاخ سفید مقامات بهداشت آمریکا را از انتشار هرگونه اطلاعات درباره ویروس کرونا که به تایید معاون ترامپ نرسیده باشد، ممنوع کرده است.کسانی که از این ممنوعیت تخلف کنند مشمول جریمه سنگین چند ده سال انفصال از خدمت حرفه‌ای در بخش‌های عمومی و قطع بیمه سلامت خواهند شد.
وضعیت جنگی در کره جنوبی
رئیس‌جمهوری کره جنوبی نیز در این کشور «وضعیت جنگی» علیه این ویروس اعلام کرده است. «مون جائه این» به تمامی دستگاه‌های دولتی کره دستور داده است تا در وضعیت اضطراری بیست و چهارساعته قرار بگیرند. کره جنوبی یکی از کشورهایی است که با رشد سریع آمار مبتلایان مواجه است و تا کنون آمار مبتلایان از مرز 5 هزار نفر گذشته است بیش از 30 نفر از بیماران نیز جان خود را از دست داده‌اند.