kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱

کره‌شمالی پس از شکست مذاکرات با آمریکا آزمایش‌‌های موشکی را از سرگرفت

وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد، کره‌ شمالی دو پرتابه که هویتشان مشخص نیست را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی دیروز دو پرتابه از ساحل شرقی در نزدیکی شهر «وونسان» به سمت دریای ژاپن (دریای شرقی) شلیک کرد. اطلاعات چندانی در مورد هویت این پرتابه‌ها در دست نیست.
بهار سال پیش نیز کره شمالی پس از تعلیقی ۱۸ ماهه، اولین آزمایش موشکی خود را انجام داده بود و این روند را ادامه داده بود. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه خود افزود که تحولات را زیر نظر دارد.
خبرها همچنین حاکی است که کره شمالی به زودی آزمایش موشکی دیگری را انجام خواهد داد. پیونگ یانگ در حالی آزمایشات موشکی را از سر گرفته است که مقامات این کشور از مذاکرات با آمریکا، سر خورده شده‌اند.
«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، اول سال جاری گفته بود به تعلیق آزمایش‌ موشک‌های دوربرد و هسته‌ای این کشور پایان می‌دهد. مذاکرات آمریکا و کره شمالی بر سر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در حال حاضر متوقف است. «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» تاکنون دو بار در سنگاپور و‌ هانوی ویتنام دیدار کرده‌اند که این دیدارها تا کنون نتیجه‌ای به همراه نداشته است.
به گزارش «رویترز»، وزارت خارجه چین نیز روز دوشنبه در واکنش به این آزمایش موشکی جدید کره شمالی، بار دیگر بر لزوم روی آوردن به گفت‌وگو در قبال برنامه‌های تسلیحاتی این کشور تأکید کرد. «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین، در یک نشست خبری تأکید کرد‌، تمامی طرف‌های دخیل در تلاش‌ها برای خلع سلاح‌ هسته‌ای شبه جزیره کره باید از طریق مذاکره، نزاع‌ها را برطرف سازند.