kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

گلوبال ریسرچ: آمریکا از کرونا برای کسب درآمد استفاده ابزاری می‌کند

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی با‌اشاره به پشت پرده ویروس کرونا نوشت: کرونا به مثابه فرصتی چند میلیارد دلاری برای شرکت‌های بزرگ دارو‌سازی است و دولت آمریکا به دنبال استفاده از این ویروس برای اهداف سیاسی و اقتصادی خود است.

ویروس کرونا همچنان به سرعت در جهان در حال شیوع است. بر اساس گزارش‌ها دیروز تعداد مبتلایان از مرز 90 هزار نفر گذشت و تعداد فوتی‌ها نیز 3 هزار و 38 نفر رسید. شمار افراد مبتلا به این ویروس در سایر نقاط جهان در حال پیشی گرفتن از شمار افراد مبتلا در داخل چین است این ویروس تنها در طی ۹ روز به ۳۳ کشور دیگر سرایت کرده و تعداد کل کشورها از مرز 60 کشور عبور کرده است.طی چند روز گذشته شمار قربانیان کرونا در چین به زیر 50 نفر در روز کاهش یافته است و آمار مبتلایان در روز یک شنبه نیز نشان می‌دهد که تعداد افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند نیز از روزی بیش از 300-400 نفر به حدود 200 نفر کاهش یافته است. رویترز، شمار افرادی که از ویروس کرونا بهبود یافته‌اند در شهر ووهان چین در حال افزایش است. به همین علت مقامات این شهر تصمیم گرفتند با کاهش تعداد بیماران، یکی از ۱۶ بیمارستان موقت را که برای مبتلایان ویروس کرونا تاسیس شده بود، تعطیل کنند. گفته می‌شود با افزایش شمار بهبودیافتگان، احتمال بسته شدن سایر بیمارستان‌های موقت یکی پس از دیگری وجود دارد.
پشت پرده کرونا
نشریه گلوبال ریسرچ نیز در مقاله‌ای به قلم پروفسور «مایکل چاسدوفسکی» درباره شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان نوشت: آیا کووید -۱۹ یک بیماری همه‌گیر جعلی و ساختگی است؟ چه کسی در پشت پرده‌ این ویروس قرار دارد؟  ویروس کرونا چه تاثیری از جنبه بی‌ثباتی اقتصادی، اجتماعی و ژئوپولتیک در سراسر جهان دارد؟ در بخشی از این مطلب آمده است در پی تصمیم سازمان جهانی بهداشت برای اعلام وضع اضطراری بهداشت عمومی در تاریخ سی‌ام ژانویه (دهم بهمن) تبلیغات رسانه‌ای و انتشار اطلاعات نادرست درباره گسترش ویروس جدید کرونا، باعث ایجاد فضایی از ترس و تردید در سراسر جهان شده است. کارزار وحشت‌آفرینی همچنان ادامه دارد. ترس و تردید ادامه دارد. دولت‌های ملی و سازمان جهانی بهداشت مشغول گمراه کردن مردم هستند.
در ادامه این گزارش آمده است:راهبرد‌های آمریکا شامل استفاده از ویروس کرونا برای منزوی کردن چین است با وجود آنکه واقعیت نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا شدیدا به واردات از چین وابسته است. اخلال کوتاه مدت در اقتصاد چین را می‌توان عمدتا به مسدود شدن موقت کانال‌های تجاری و حمل‌ونقل نسبت داد. اقدام سازمان جهانی بهداشت در اعلام وضع اضطراری برای بهداشت عمومی جهان با انتشار اطلاعات دروغین و مسدود کردن سفر‌های هوایی به چین همراه شده است.
شک در بازارهای بورس جهانی
این گزارش می‌افزاید: شوک و ترس در بازار‌های بورس جنبه دیگری از ماجرایی است که انتشار اطلاعات دروغین پیشتاز آن است. ترس ناشی از ویروس کرونا باعث سقوط بازار‌های مالی در سراسر جهان شده است. بر اساس گزارش‌ها، حدود شش تریلیون دلار از ارزش بازار‌های بورس از بین رفته است. افت بازار‌های بورس تا این لحظه حدود ۱۵ درصد یا بیشتر است.این مسئله فرصتی بسیار مناسب برای دلالان سازمانی از جمله شرکت‌های فعال در بیمه‌های پوششی است. بحران مالی باعث شده است که حجم قابل توجهی از پول و ثروت مردم به جیب معدودی از موسسات مالی سرازیر شود. تحلیلگران در حالی سقوط بازار‌های مالی را به کرونا ربط دادند که کمتر از ۶۴ مبتلا به کرونا در آمریکا ثبت شده است. در یکی از تحلیل‌ها آمده است افت بازار‌های مالی جای تعجب ندارد، چون ویروس کرونا خیلی سریع گسترش پیدا کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران در ادامه گزارش گلوبال ریسرچ آمده است: مدارک و اسناد نشان می‌دهد که مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در خدمت منافع حامیان مالی و شرکت‌های بزرگ و قدرتمند است.مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روابط دیرینه‌ای با خانواده کلینتون و بنیاد کلینتون ایجاد کرده است. وی همچنین روابط نزدیکی با بیل و ملیندا گیتس در بنیاد گیتس داشته است. بنیاد گیتس در کنار مجمع جهانی اقتصاد از حامیان مالی پروژه شبیه‌‌سازی ویروس جدید کرونا در ماه اکتبر بودند. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دستور پویش گسترده‌ای برای تولید واکسن صادر کرده است. شرکت‌های متعدد دارو‌سازی هم اکنون روی تولید واکسن کرونا کار می‌کنند. جالب است که ذکر کنیم در زمان مدیریت سابق سازمان جهانی بهداشت یعنی دکتر مارگارت چان، وی در جریان شیوع آنفلوآنزای خوکی در سال ۲۰۰۹ (اچ وان ان وان) گفته بود تولیدکنندگان واکسن پتانسیل تولید چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون واکسن برای آنفلوآنزای خوکی را در طول یکسال دارند. در سال ۲۰۱۹ خبری از آنفلوآنزای اچ‌ وان ان وان نبود. طبق گزارش پارلمان اروپا، این طرح یک کلاهبرداری برای جمع کردن پول بود.
در پایان این گزارش آمده است: کارزار سازمان جهانی بهداشت برای تولید واکسن کرونا مورد تأیید مدیرکل این سازمان قرار گرفت. نیازی به بیان نیست که تصمیم سازمان جهانی بهداشت سود مالی بزرگ دیگری برای پنج شرکت برتر تولید واکسن در جهان حاصل می‌کند که شامل گلاکسو اسمیث کلاین، نووارتیس، مرک، سانوفی و فایزر هست که ۸۵ درصد تولید بازار واکسن را در اختیار دارند.این شرکت‌ها وارد عرصه تولید واکسن شدند تا با ویروس مرگبار کرونا مقابله کنند. کرونابه مثابه فرصتی چند میلیارد دلاری برای شرکت‌های بزرگ دارو‌سازی است. این ویروس همچنین بشریت را در وضع بی‌ثبات اقتصادی، اجتماعی و ژئوپولتیک قرار‌داده است.
آلودگی آزمایشگاه تشخیص کرونا در آمریکا
پایگاه خبری «اکسیوس» نیز گزارش داد، یک دانشمند عالی رتبه فدرال آمریکا هشدار داده که نگران آلودگی یک آزمایشگاه در آتلانتا به ویروس کرونا است، جایی که دولت کیت‌های تشخیص کرونا را می‌سازد.بر اساس این گزارش دولت دستور تحقیقات مستقل را داده و ساخت‌های کیت‌های تشخیص ویروس کرونا به مکان دیگری منتقل شده‌اند.
بر اساس این گزارش نگرانی از مشکلات و عواقب بالقوه آلودگی این آزمایشگاه به اولویت اول بعضی مقامات کاخ سفید تبدیل شده است.دولت ترامپ نیز وجود مشکل در کیت‌های تشخیص را پذیرفته اما هنوز به صورت عمومی درباره این مسئله حرف نزده است. اکسیوس در گزارش خود آورده «اداره غذا و دارو» به صورت خاص نگران وضعیت آزمایشگاه آتلانتا است.  هرچند مقامات این اداره نگفته‌اند، دقیقا چه چیزی در این آزمایشگاه پیدا کرده‌اند که باعث نگرانی آنها شده اما در این آزمایشگاه کیت‌های تشخیص ویروس کرونا ساخته می‌شد که مسئله اصلی نگرانی آنها است.اگرچه مقامات «اداره غذا و دارو» گفتند با تلاش‌های صورت گرفته این مشکل برطرف شده و کیت‌های تشخیص دیگر مشکلی ندارند اما موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا که اوایل هفته اعلام شد نشان می‌دهد این ویروس در سراسر آمریکا گسترش یافته این در حالی است که دولت آمریکا فقط تعداد بسیار کمی را مورد آزمایش قرار‌داده است.بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست آلودگی احتمالی آزمایشگاه چه مشکلاتی در رابطه با تشخیص ایجاد کرده و تا چه حدی این آلودگی جدی و گسترده بوده و یا اینکه یک مشکل محدود بوده که به سادگی حل شده است و یا اینکه یک نگرانی گسترده
است.
ویروس کرونا در آمریکا تاکنون جان دو نفر را گرفته است. مقامات این کشور گفتند دومین فرد فوت‌شده 70ساله و از ایالت واشنگتن بود. اولین قربانی کرونا در آمریکا 50 سال داشت.به گزارش سی‌ان‌ان، موارد ابتلا به ویروس کرونا در کالیفرنیا، ماساچوست، واشنگتن، آریزونا، ایلینوی، ویسکانسین، اورگان، رود آیلند، نیویورک و فلوریدا تأیید شده است.بر اساس این گزارش، 88 مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا تأیید شده است در پی فوت دومین نفر، کاخ سفید هشدار داده است آمریکایی‌های بیشتری بر اثر این ویروس جان خود را از دست خواهند داد.. مسئولان آمریکایی یکشنبه تدابیری را شامل ممانعت از ورود اتباعی که از کشورهایی که کرونا در آنجا شیوع یافته آمده‌اند اتخاذ کردند. از جمله این تدابیر توقف پروازها به میلان ایتالیا است.رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه هفته جاری در کنفرانس خبری خود درباره شیوع کرونا در آمریکا گفته بود «شدیدترین اقدامات را در مقابله با کرونا انجام داده‌ایم و هیچ دلیلی برای وحشت از کرونا وجود ندارد و در مناطقی که تاثیرات کرونا را مشاهده کرده‌ایم در حال کار هستیم و محدودیت‌هایی را درخصوص مسافرت از کشورهایی که مشکلاتی با کرونا داشته‌اند اعمال
کرده‌ایم.»
قرنطینه نظامیان صهیونیست
بعداز اعلام ابتلای سه صهیونیست دیگر به ویروس «کووید۱۹»، تعداد کل مبتلایان قطعی به این ویروس در فلسطین‌اشغالی به ۱۰ نفر افزایش یافت.روزنامه «جروزالم‌پست» نیز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید یکی از مبتلایان جدید، نظامی فعال در نیروهای مسلح اسرائیل است.این روزنامه در خبر دیگری نوشت که ۵۶۳۰ اسرائیلی به دلیل احتمال ابتلا به کروناویروس جدید، قرنطینه شده‌اند.بر این اساس ۳۳۴ نفر از قرنطینه‌شده‌ها،‌ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی هستند.در ایتالیا نیز ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۰ مورد جدید گزارش شده است و تعداد فوت شدگان به ۳۴ نفر رسیده است. تاکنون ۱۷۰۰ مورد ابتلا به کرونا در ایتالیا گزارش شده است. موارد ابتلا به کروناویروس در ایتالیا رو به افزایش است. فرانسه نیز به دلیل ترس از گسترش این بیماری در اروپای غربی موزه لوور را هم تعطیل اعلام کرد.مقام‌های رسمی دولت ژاپن نیز از شرکتهای فعال در این کشور درخواست کرده‌اند تا با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، به کارکنان خود اجازه دهند تا مسئولیت‌ها و وظایف محوله را در خانه و به صورت دورکاری انجام دهند.گسترش سریع ویروس کرونا موجب شده تا مردم ژاپن تمایلی برای بیرون آمدن از منازل خود نداشته باشند و این مسئله خسارت سنگینی را به بخش‌های گردشگری و حمل‌ونقل این کشور وارد کرده است.