kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
با اقدام پلیس امنیت اقتصادی از دوم اسفند انجام شد

کشف 10 تن ماده ضدعفونی و 27 میلیون عدد تجهیزات بهداشتی احتکار شده

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا آخرین خبرها از کشف مواد و تجهیزات بهداشتی احتکار شده در روزهای اخیر را تشریح کرد.





به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی دیروز با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با جرایم اقتصادی اظهار داشت: در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع طی 48 ساعت گذشته 10 تن ماده ضدعفونی کننده و 10 میلیون و 575 هزار و 376 عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل 117هزار و 565 عدد انواع ماسک، 10 میلیون و 436 هزار و 225 عدد انواع دستکش بهداشتی، 12 هزار و 535 بطری انواع مواد ضدعفونی کننده و 51 طاقه پارچه مخصوص تولید ماسک و 9 هزار گالن محلول اسید دستگاه دیالیز احتکاری کشف و بین مراکز بهداشتی توزیع شد.
مقیمی افزود: در این رابطه 40 متهم دستگیر و 6 خودرو نیز توقیف و تحویل مراجع قضائی شدند.
وی، احتکار کالاهای ضروری مردم در شرایط حساس کنونی را جرمی بسیار سنگین و غیراخلاقی عنوان و تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی برابر قانون با افرادی که با سوء‌استفاده از شرایط خاص جامعه دست به سودجویی زده و امنیت و سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند، برخورد قاطع کرده و تا پایان در کنار مردم است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به این‌که بیشترین کشفیات در استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان غربی بوده، از شهروندان خواست به‌محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت‌طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و... موضوع را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع‌رسانی کنند. مقیمی گفت: در مجموع پلیس امنیت اقتصادی از شروع طرح مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی (از دوم اسفند ماه سال جاری تاکنون)، موفق به کشف 10 تن ماده ضدعفونی کننده به‌همراه 27 میلیون و 349 هزار و 293 عدد تجهیزات بهداشتی شده است.
ابتکارعمل ناجا در تولید انبوه ماسک‌های طبی
معاون بهداد ناجا از ابتکار عمل بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر(عج) ناجا در تولید انبوه ماسک‌های طبی خبر داد. سردار محمدرضا حسینی در تشریح این خبر اظهار داشت: بخش‌های مختلف بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر(عج) ناجا از جمله آماد و پشتیبانی، مدیریت بحران و کنترل عفونت با تعامل و همفکری در اقدامی جهادی و ابتکاری تصمیم گرفتند کمبود ماسک مورد نیاز بیمارستان را با بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود جبران کنند.
حسینی در خصوص سطح ایمنی و ویژگی این ماسک ابتکاری گفت: این ماسک با یک پنجم هزینه خریداری ماسک‌های موجود در بازار از فوم سه لایه و از جنس پارچه‌هایی که در کلاه خلبانی استفاده می‌شود، تهیه و یک مفتول سیمی به‌عنوان گیره بینی در این ماسک تعبیه شده است.
وی، ضد حساسیت بودن، عدم پرزدهی و قابلیت ضدعفونی کردن را از ویژگی‌های این ماسک طبی عنوان و افزود: طی چهار روز گذشته یک هزار عدد ماسک تولید شده که قبل از ورود به چرخه مصرف تحت فرآیند اتوکلاو (ضدعفونی) قرار می گیرد.