kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

تشییع پیکر 9 شهید حزب‌الله در بعلبک و القصیر لبنان

مردم القصیر و‌ بعلبک لبنان از پیکرهای پاک شهدای مقاومت که در حملات مستقیم ارتش ترکیه به عنوان حامی اصلی گروه‌های تروریستی در حومه حلب به شهادت رسیدند، استقبال کردند.



9 نفر از نیروهای حزب‌الله لبنان که در حمله جمعه 9 اسفند ماه سال جاری ارتش ترکیه به منطقه «الزربه» در حومه حلب به شهادت رسیدند، دیروز از سوی لبنانی‌ها تشییع شد. مردم در مراسم تشییع شهدا، شعارهایی در محکومیت جنایت ارتش ترکیه سر داده و تأکید کردند محور مقاومت هرگز در برابر دشمنان عقب‌نشینی نخواهد کرد.
شماری از رهبران و مقاومت گروه‌های مقاومت و مسئولان سیاسی و تشکل‌های اجتماعی در صدر تشییع‌کنندگان بودند. جنگنده‌های ارتش ترکیه همزمان با توپخانه این کشور در حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری، منطقه «الزربه» در حومه حلب را هدف قرار‌دادند که به شهادت شماری از نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب‌الله و فاطمیون منجر شد.
این بخشی از رویاپردازی‌های «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، است که با سودای باز‌سازی خلافت عثمانی اقدامات سلطه‌جویانه‌ای را در سوریه، لیبی و... پیگیری می‌کند. اما این بار در سوریه راهی را شروع کرده که پایانش در دست او نیست.