kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸

268 فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات ضدشهرک‌سازی زخمی شدند

رژیم صهیونیستی تظاهرات گسترده دیروز فلسطینی‌ها در شهرهای کرانه باختری علیه شهرک‌‌سازی را به شدت سرکوب کرد که طی آن ۲۶۸ فلسطینی زخمی یا دچار حالت خفگی شدند.

هفته گذشته «نفتالی بِنِت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توئیتی اعلام کرد، موافقت خود را با ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری اعلام کرده است!. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز چند روز پیش وعده داده بود، در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی‌، ۳۵۰۰ واحد مسکونی را در کرانه باختری خواهد ساخت. این مسئله با واکنش شدید مردم فلسطین و حتی برخی کشورهای غربی مواجه شده است.
شهرهای مختلف کرانه باختری روز جمعه شاهد تظاهرات در اعتراض به افزایش شهرک‌‌سازی صهیونیستی بود و در درگیری معترضان با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ۲۶۸ فلسطینی زخمی یا دچار حالت خفگی شدند. بر اساس گزارش «القدس العربی»، هلال‌احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، به ۱۹۱ مجروح در درگیری‌ها خدمات درمانی ارائه شده که در میان آنها کودکی ۱۶ ساله وجود داشت که با گلوله جنگی از ناحیه پشت زخمی شده بود.
به گفته شاهدان عینی، نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه «جبل العرمه» در نزدیکی شهر بینان هم هجوم آورده و شروع به شلیک گلوله جنگی و پلاستیکی و گاز‌اشک آور برای متفرق کردن معترضان کردند. در شهر کفرقدوم نیز ۴۰ فلسطینی در تظاهرات هفتگی و در رد شهرک‌‌سازی مجروح یا دچار حالت خفگی ناشی از استنشاق گازهای سمی شدند. در اردوگاه الفوار در جنوب کرانه باختری هم ۳۷ فلسطینی مجروح شدند که در میان آنها دو نفر با گلوله پلاستیکی هدف گرفته شده‌اند. درگیری‌های مشابهی نیز در ورودی‌های شهرهای رام‌الله و البیره رخ داد و ارتش رژیم صهیونیستی از گازهای‌اشک آور استفاده کرد.
گفتنی است، رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکا، هر غلطی –تاکید می‌شود- هر غلطی که بخواهد انجام می‌دهد، و به دلیل نفوذ این رژیم در مراکز قدرت و ثروت، مدعیان همیشگی دفاع از حقوق بشر هم در برابر آن عملا، کاری از پیش نمی‌برند.