kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
اردوغان پناهجویان را به سمت اروپا سرازیر کرد

درگیری شدید پلیس یونان با پناهجویان اعزامی از خاک ترکیه

بعد از اقدام ترکیه در باز کردن مرز خود به روی مهاجران و روانه کردن آنان به سمت اروپا، پلیس یونان در منطقه مرزی دو کشور با آنها درگیر شد و اقدام به سرکوب آنها کرد.

پس از هشدارهای آنکارا درباره باز کردن مرزهایش به روی مهاجران برای عبور به سمت کشورهای اروپایی، رسانه‌ها روز شنبه از درگیری نیروهای پلیس یونان با مهاجران در نزدیکی مرز با ترکیه خبر داده‌اند. به نوشته «رویترز»، نیروهای پلیس یونان به سمت مهاجرانی که از مرز ترکیه قصد ورود به این کشور را داشتند، گاز‌اشک‌آور شلیک کرده و با آنها درگیر شدند.
به دنبال درگیری‌های اخیر در ادلب سوریه که به کشته شدن 34 نظامی ترکیه توسط روسیه انجامید، ترکیه انتظار داشت ناتو به کمکش بیاید اما پس از ناامید شدن، از ابزار مهاجران علیه اروپا بهره‌برداری کرد. مرز خود را به روی مهاجران سوری گشود و به آنها اجازه داده راهی اروپا شوند. «استلیوس پتساس» سخنگوی دولت یونان درباره حرکت مهاجران به سمت مرزهای کشورش اعلام کرده: «دولت (یونان) هر آن‌چه که برای حفاظت از مرزهایش لازم باشد، انجام خواهد داد.»
به گفته مقام‌های یونانی، طی ۲۴ ساعت اخیر نیروهای امنیتی این کشور از تلاش ۴۰۰۰ نفر برای عبور از مرز و ورود به یونان جلوگیری کرده‌‌اند. تصاویر شبکه تلویزیونی یونانی «اسکای تی‌وی» از منطقه مرزی «کاستانیس» نیز نشان می‌دهد، ماموران پلیس ضد شورش یونان با استفاده از گاز‌اشک آور و درگیری با مهاجران مانع از ورود آنها به یونان می‌شوند. درگیری پلیس یونان با مهاجران در حالی جریان دارد که روز گذشته «کراسیمیر کاراکاچانوف» وزیر دفاع بلغارستان اعلام کرده بود، پلیس مرزی این کشور نیز از ورود دو گروه ۳۰ نفری از مرزهای ترکیه به داخل خاک بلغارستان جلوگیری کرده
است.