kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۴۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
قانونگذاران آلمان:

دولت مرکل در ترور سردار سلیمانی نقش داشته است

شماری از نمایندگان پارلمان آلمان پنجشنبه شکایتنامه‌ای را علیه دولت این کشور به دلیل مشارکت در ترور سردار قاسم سلیمانی تنظیم کردند.

هشت نماینده پارلمان آلمان، پنجشنبه هفته گذشته رسماً از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و شماری از وزیران او به دلیل مشارکت در ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکایت کردند.
رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند این نمایندگان گفته‌اند نیروی هوایی آمریکا از «پایگاه هوایی رامشتاین» که در خاک آلمان واقع است برای انجام عملیات پهپادی مربوط به ترور سردار سلیمانی استفاده کرده است.
«پایگاه هوایی رامشتاین» کانون عملیات و رله هدایت پهپادهای آمریکا برای پرواز در آسمان خاورمیانه و آفریقا است.
«الکساندر نو»، یکی از نمایندگان پارلمان آلمان گفته است: سیگنال‌های کنترل این پهپاد (پهپاد آمریکایی برای ترور سردار سلیمانی) فقط می‌توانسته از طریق یک ایستگاه رله ماهواره‌ای نظیر ایستگاهی که در خاک آلمان مستقر است ارسال شود.
در نسخه‌ای از این شکوائیه کیفری که این نماینده پارلمان آلمان روی وب‌سایتش قرار داده علاوه‌بر مرکل از «هایکو ماس»، وزیر خارجه، «آنگرت کرامپ-کارن‌باوئر»، وزیر دفاع، «هورست سیهوفر»، وزیر کشور و «سایر اعضای دولت فدرال» آلمان نام برده شده است.
به گزارش فارس، نمایندگان پارلمان آلمان مرکل و وزرای کابینه او را به «همدستی به واسطه غفلت» در عملیات ترور سردار سلیمانی متهم کرده‌اند.
در بیانیه «الکساندر نو» آمده است: ما نمی‌توانیم بپذیریم که دولت فدرال با تقویت و حمایت از جنگ پهپادی غیرقانونی آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده و از نقض آن حمایت می‌کند.
مشارکت رژیم صهیونیستی
پیش از این هم پایگاه «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا با ارائه جزئیاتی از ترور سردار سلیمانی از مشارکت رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی خبر داده بود. 
پایگاه «هیل» پنجشنبه دو هفته پیش نوشت عملیات ترور سردار سلیمانی علاوه‌بر پایش ماهواره‌ای از بالا نیازمند دریافت اطلاعات از مخبرانی در روی زمین بوده است.
طبق این گزارش، از آنجا که قرار بوده هواپیمای سردار سلیمانی وارد بغداد شود لازم بوده افرادی در روی زمین تأیید کنند که فردی که از هواپیما خارج شده ایشان بوده است.
هیل نوشته آمریکا با کمک اسرائیل، شبکه‌هایی برای انجام این کار داشته است. آمریکا هنگام ورود سردار سلیمانی به بغداد، سه پهپاد را برای انجام این عملیات تروریستی به کار گرفته است که علت آن این بوده که در صورتی که دو پهپاد نقص مکانیکی پیدا کنند یا مورد هدف قرار گیرند آمریکا هنوز یک پهپاد دیگر برای پیشبرد عملیات داشته باشد.