kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

آمارهای جهانی از افزایش روند بهبود مبتلایان به ویروس کرونا خبر می‌دهند

نگاهی به آمارهای جهانی بیماری کرونا نکات امیدوار‌کننده‌ای را نشان می‌دهد، از جمله روند رو به بهبود بیماران مبتلا به این بیماری.



سرویس اجتماعی-

روز گذشته طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 139 نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد متأسفانه 19 نفر جان باخته‌اند. این در حالی است که 24 نفر از مبتلایان خوشبختانه بهبود پیداکردند. به عبارت دیگر از 139 فرد مبتلا به کرونا در ایران تاکنون پرونده 43 نفر بسته شده است و این یعنی 44/18 درصد پرونده‌های بسته شده منجر به مرگ و 55/81 درصد پرونده منجر به بهبود قطعی بیماران منجر شده است.
مطمئنا در نگاه اول این آمار نگران‌کننده به‌نظر خواهد رسید و برخلاف آنچه که تاکنون سازمان بهداشت جهانی درباره میزان کشندگی این ویروس گفته، تلقی خواهد شد. اما بررسی آمارها در مقیاس جهانی واقعیت دیگری را نشان می‌دهد.
داده‌های جهانی منتهی به 23 فوریه(چهارم اسفند) نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به این ویروس 78 هزار و 966 نفر بوده است که از این تعداد 25 هزار و 886 نفر پرونده‌هایشان بسته و 53 هزار و 80 نفر هنوز پرونده‌هایشان باز بوده است.
در ادامه بررسی مشخص می‌شود از تعداد کل پرونده‌های بسته شده، 23 هزار و 418 نفر (90 درصد) بهبود پیدا کرده‌اند و دو هزار و 468 نفر (10 درصد) جان باخته‌اند. علاوه‌بر این از تعداد کل پرونده‌های باز، 41 هزار و 511 نفر (78 درصد) روند رو بهبود را طی می‌کنند و 11 هزار و 569 نفر (22 درصد) در حالت وخیم به سر می‌برند.
همان‌طور که خبرها گویا است، ویروس کرونا در حال شیوع در کشورهای دیگر است به‌گونه‌ای که اکنون این ویروس علاوه‌بر چین در 43 کشور دنیا مشاهده شده است؛ از دیگر سو روند ابتلا و جان باختن افراد به این ویروس نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی چون چین، کره جنوبی، ایتالیا و ژاپن رو به افزایش است. اما واقعیت چیز دیگری است.
در این‌باره داده‌های جهانی منتهی به 26 فوریه-  هفتم اسفند (تا زمان نگارش این گزارش) نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به این ویروس 81 هزار و 263 نفر بوده است که از این تعداد 33 هزار و 93 نفر پرونده‌هایشان بسته و 48 هزار و 170 نفر هنوز پرونده‌هایشان باز بوده است.
در ادامه بررسی مشخص می‌شود از تعداد کل پرونده‌های بسته شده، 30 هزار و 323 نفر (92 درصد) بهبود پیدا کرده‌اند و دو هزار و 770 نفر (8 درصد) جان باخته‌اند. علاوه‌بر این از تعداد کل پرونده‌های باز، 39 هزار و 319 نفر (82 درصد) روند رو بهبود را طی می‌کنند و 8 هزار و 851 نفر (18 درصد) در حالت وخیم به سر می‌برند.
بنابراین همان‌طور که مشاهده می‌شود، آمار جان‌باختگان 2 درصد کاهش و آمار بهبود یافته 2 درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین آمار افراد رو به بهبود 4 درصد افزایش و آمار افراد در حالت وخیم
4 درصد کاهش داشته است که این شرایط بیانگر روند رو به بهبود این ویروس در جهان است.
بدون شک می‌توان نتیجه گرفت با وجود گسترش این ویروس در سایر کشورهای جهان، می‌توان به بهبود افراد مبتلا به این ویروس بیشتر امیدوار بود؛ لازم به یادآوری است که برای مبتلا نشدن به کرونا بهترین راه پیشگیری است.