kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
گزارش خبری تحلیلی کیهان

مسلمان‌کشی در هند پس از سفر ترامپ به احمدآباد

هنوز رئیس‌جمهور آمریکا از هند خارج نشده بود که فتنه‌ای خونین در این کشور علیه مسلمانان آغاز شد و عده‌ای شروع به کشتار مسلمانان و آتش زدن خانه‌ها و مساجد در این کشور کردند. برخی معتقدند ریشه این فتنه انگیزی را باید در اظهارات ترامپ جست و جو کرد!



سرویس خارجی-

هدیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، برای هندی‌ها که به کشورشان سفر کرده است، افزون بر میلیاردها دلار اسلحه -به قول خودش- کشنده، تفرقه و مسلمان‌ستیزی بوده است. «ترامپی» که یکی از اولین کارهایی که پس از رسیدن به کاخ سفید کرد، ممنوعیت سفر شهروندان چندین کشور مسلمان به آمریکا بود!
دولت حاکم بر هند به نخست‌وزیری «نارندرا مودی» از حزب «بی.جی.پی» نیز مدت‌هاست که سیاست‌های خاصی را دنبال می‌کند که اتهام مسلمان‌ستیزی بر پیشانی دارد؛ از لغو خودمختاری ایالت مسلمان‌نشین کشمیر تا تصویب قانون شهروندی با رویکردی ضد اسلامی که اعتراضات فراوانی را به دنبال داشته است.
حالا سفر آن رئیس‌جمهور به هند با رهبری این حزب، آتش را علیه مسلمانان تندتر کرده است. شهر بزرگ دهلی مرکز درگیری‌هایی بین گروه‌های تندرو هندو با مسلمانان و نیروهای انتظامی است. آن‌طور که «فرست پست» گزارش داده، بیش از 22 کشته حاصل این درگیری‌ها تا این لحظه است. نزیک به 200 تن نیز در این خشونت‌ها مجروح شده‌اند. حملات غالبا علیه مسلمانان است و گزارش‌هایی از به آتش کشیده شدن خانه‌های مسلمانان و مساجد نیز به گوش می‌رسد.
«آرجون ستی»، نویسنده و وکیل حقوق بشر در هند با انتشار فیلمی از جسارت به یک مسجد در توئیتر نوشته: «این کار را متوقف کنید. این فیلم را ببینید و درباره آن‌چه در هند اتفاق می‌افتد بخوانید. همزمان با راه‌پیمایی ترامپ و مودی در سراسر این کشور گروه‌های تبهکار دارند آشکارا به مسلمان‌ها حمله می‌کنند، کسب و کارهایشان را غارت می‌کنند و به اماکن عبادی آنها توهین می‌کنند.»
نکته قابل توجه اینکه هند پیش از سفر «ترامپ» آرام بود حتی مسلمانان -بنا به برخی گزارش‌ها- در بیش از 200 نقطه (در امنیت نسبی) برای بزرگداشت سردار «قاسم سلیمانی» مراسم یاد بود برگزار کردند، اما به محض ورود «ترامپ» همه چیز به هم خورد. پیش از شروع این مسلمان‌کشی‌ها، ترامپ در هند علیه سردار سلیمانی هم سخنرانی کرده بود! گفتنی است، «ترامپ» سه‌شنبه قبل از ترک هند گفت با نخست‌وزیر این کشور درباره خشونت‌ها نیز بحث و تبادل‌نظر کرده و همچنین مدعی شده بود با نخست‌وزیر هند درباره افزایش حمله به جمعیت مسلمان‌ها در این کشور هم رایزنی کرده است!