kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

تهدید «محمد علاوی» به افشاگری علیه افرادی که به دنبال باج گیری هستند!

نخست‌وزیر مکلف عراق با ‌اشاره به کارشکنی‌های عده‌ای در روند تشکیل دولت٬ تهدید کرد که باج خواهی برخی گروه‌ها را برملا خواهد کرد.



«بدر الزیادی» نماینده پارلمان و عضو ائتلاف «سائرون» اعلام کرد، «محمد توفیق علاوی» مأمور تشکیل دولت عراق٬ مجموعه‌ای از صداها و تصاویر خاص درباره دیدار با برخی از نیروهای سیاسی در اختیار دارد که نشان می‌دهد عده‌ای از او باج می‌خواستند.
به گزارش تسنیم، الزیادی خاطرنشان کرد که این اقدام علاوی خوب است و اگر روند تشکیل دولت شکست بخورد٬ مردم از طریق رسانه‌ها می‌فهمند که اعضای کدام فراکسیون،‌ علاوی را تحت فشار گذاشته و در ازای پست‌های وزارتی، قصد داشتند به او رشوه بدهند.
این نماینده پارلمان اضافه کرد که یک وضعیت باج‌گیری در پارلمان وجود دارد؛ اما موضع ما مخالفت با رای‌دهی محرمانه خواهد بود تا ملت بداند که چه کسی همراه دولت و چه کسی مخالف آن است. علاوی روز سه‌شنبه نوشته بود: به گوش من رسیده که برخی نقشه‌‌های محرمانه برای به شکست کشاندن روند تشکیل کابینه، وجود دارد. علتش هم این است که در این دولت، پست‌های وزارتی به وزرای پاک‌دست سپرده خواهد شد و امکان سرقت این پست‌‌ها وجود ندارد. اطلاعاتی که به گوش من رسیده، حاکی از پرداخت مبالغ گزاف به نمایندگان است، که امیدوارم این حرف‌ها درست نباشد. نمایندگان پارلمان عراق فردا قرار است که در‌باره کابینه جدید تصمیم گیری کنند.
هلاکت 39 تروریست داعشی
دولت عراق از به هلاکت رسیدن 39 تروریست داعشی، از جمله چند سرکرده این گروه تروریستی، و انهدام مخفیگاه‌ها و توقیف انبار بزرگ تسلیحاتی آنها در استان صلاح الدین خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در بیانیه گروه اطلاع‌رسانی دولت عراق آمده است، نیروهای کماندویی علیه یک باند تروریستی وابسته به گروهک داعش، در ارتفاعات« الخانوکه» درگیر شدند. این عملیات کماندویی بیش از 10 ساعت طول کشید و از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه گذشته ادامه داشت و با کشته شدن 39 تروریست داعش، از جمله چند سرکرده آنها، به پایان رسید. گروه اطلاع‌رسانی امنیتی دولت عراق افزود: از جمله سرکرده‌های معدوم داعش در این عملیات، یک مفتی شرعی و یک مسئول نظامی هستند. دو کانال زیرزمینی انبار سلاح، که مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات را در خود جای داده بودند، نیز شناسایی و توقیف شدند. علاوه‌بر آن، یک تونل زیرزمینی دیگر هم شناسایی شد که دیوان مالی تروریست‌ها نامیده می‌شد و شامل تجهیزات، اسناد و رایانه‌هایی بود که در آنها، معاملات مالی با طرف‌هایی که با آنها رابطه داشتند، ثبت شده است.
جراحت 22 پلیس در بغداد
فرماندهی عملیات بغداد از زخمی شدن 22 نیروی امنیتی طی حملات آشوبگران در میدان «الخلانی» بغداد خبر داد. در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد آمده است، درحالی که نیروهای امنیتی، خود را به حمایت از تظاهرات‌کنندگان متعهد می‌بینند و در برابر معترضان، خویشتنداری می‌کنند٬ 19 نفر از آنها، از جمله سه افسر، زخمی شدند.