kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

تروریست‌های ادلب در محاصره ارتش سوریه /ترکیه: اوضاع بحرانی است!

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با آزاد ‌سازی چند منطقه در استان «ادلب»، شمار زیادی از تروریست‌ها را محاصره کردند. همزمان، ترکیه اوضاع این استان را بحرانی اعلام کرد و رئیس‌جمهور این کشور نیز گفت که نیروهای ارتش ترکیه را از ادلب خارج نمی‌کند.



نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در آخرین پیشروی‌های خود در ادلب، موفق شدند پنج منطقه دیگر از جمله شهرک‌های «حزارین» و «کفر نبیل و روستاهای «کوره»، «سحاب»، «دیرسنبل» و «ترملا»» را آزاد کنند و در صورت تداوم این پیشروی‌ها، خواهند توانست «جبهه النصره» و سایر تروریست‌ها را در «جبل الزاویه » به محاصره در آورند.
به گزارش خبرگزاری فارس، عناصر گروه‌های تروریستی جبهه النصره، به همراه عناصر «انصار التوحید» و «الحزب‌الترکستانی» مجبور شدند از مقابل نیروهای دولتی بگریزند و به سمت منطقه «جبل الزاویه» عقب‌نشینی کنند. ارتش سوریه با تسلط بر حزارین، تنها 12 کیلومتر تا محاصره کامل تروریست‌ها در منطقه جبل‌الزاویه فاصله دارد. تروریست‌ها هم اکنون در ده‌ها روستا و شهرک این منطقه حضور دارند. اگر پیشروی ارتش سوریه در این منطقه کامل شود، عناصر تروریستی در ده‌ها شهرک از جمله «کورسما»، «کفرموس»، «کوکبه»، «فلیلفل»، «العمیقه»، «طنجره»، «الشیخ علی»، «حورات»، «الصهریه» و «شهرناز»، محاصره خواهند شد.
در این مناطق یک پست دیده‌بانی ترکیه نیز وجود دارد. کل مساحت منطقه تحت‌اشغال تروریست‌ها در جبل الزاویه، حدود 100 کیلومتر مربع است.
آنکارا: اوضاع بحرانی است!
«ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه، در واکنش به پیروزی‌های ارتش سوریه در خاک این کشور علیه تروریست‌ها، مدعی شد که وضعیت کنونی در استان ادلب به دلیل عملیات ارتش سوریه، بسیار بحرانی شده
است. به گزارش خبرگزاری فارس، کالین به شبکه
«سی.اِن.اِن» گفت: وضعیت نظامی در عرصه میدانی شمال غرب سوریه، بسیار بحرانی و وخیم است.
وی ضمن‌اشاره به تداوم اعزام تجهیزات نظامی و نیروی پشتیبانی ارتش ترکیه به استان ادلب، توضیح داد: ما برای محافظت از ۱۲ پست دیدبانی خود در ادلب، نیروی پشتیبانی اعزام می‌کنیم. این پست‌ها در چارچوب توافق «سوچی» ایجاد شده‌اند، اما آنکارا نه تنها به وعده‌های خود در توافقنامه، عمل نکرده است، از تروریست‌ها، حمایت همه‌جانبه می‌کند.
اردوغان: عقب‌نشینی نمی‌کنیم!
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، دیروز طی سخنانی گفت، کشورش حتی یک گام از ادلب عقب‌نشینی نخواهد کرد و نیروهای ارتش سوریه را به خارج از پست‌های دیده بانی عقب خواهد
راند!
وی گفت: در حال حاضر بزرگترین بحران پیش روی ترکیه در استان ادلب، عدم توانایی ترکیه در استفاده از حریم هوایی این استان است، اما، ترکیه به زودی این بحران را پشت سر خواهد گذاشت. خواسته ما در ادلب، خروج نظام سوریه از مناطق پست‌های دیده‌بانی ترکیه و فرصت‌دهی برای بازگشت آوارگان به سرزمین شان است.
حمایت دستگاه جاسوسی انگلیس  از کلاه سفید‌ها
«سرگئی نارشکین» مدیر اطلاعات خارجی روسیه، اعلام کرد که سازمان اطلاعات انگلیس(ام- آی- 6) از گروه موسوم به «کلاه سفیدها» در سوریه حمایت مالی می‌کند. ماموریت این گروه، جعل اطلاعات و انتشار شایعات در سوریه است.
به گزارش شفقنا، نارشکین به اسپوتنیک گفت که سازمان اطلاعات خارجی روسیه در همکاری با روزنامه‌نگاران سوری، توانست ثابت کند که ادعاها درخصوص استفاده ارتش سوریه از مواد شیمیایی، تهمت است.
او گفت که این شایعه را گروه تروریستی «کلاه سفیدها»، که از سوی غرب حمایت می‌شود، مطرح کرده است.
مدیر اطلاعات خارجی روسیه افزود: دستگاه اطلاعات و امنیت انگلیس کلاه سفیدها را تأمین مالی می‌کند تا اطلاعات دروغین علیه سوریه و ارتش این کشور منتشر کند.
سازمان کلاه سفیدها که مدعی است در راستای امدادرسانی در استان‌های سوریه فعالیت می‌کند، تابع سازمان‌های امنیتی انگلیس و آمریکا بوده و مؤسس آن فردی به نام «جیمز لامژرار» افسر سابق اطلاعاتی انگلیس بوده است. این فرد آبان گذشته به طرز مشکوکی در خانه خود در استانبول به قتل رسیده است.
عادی شدن شرایط در حلب
در پی آزاد ‌سازی نواحی اطراف شهر« حلب» در شمال سوریه و فرار تروریست‌ها از این مناطق، زندگی در این شهر به روال عادی خود بازگشته است. بر اساس گزارش منابع خبری، حدود ۶۰ درصد کارخانه‌های صنعتی این شهر فعالیت خود را از سر گرفتند و انتظار می‌رود تا دو ماه آینده، همه مردم حلب به خانه‌های خود بازگردند. هر چند مدت‌ها پیش شهر حلب از کنترل تروریست‌ها خارج شده بود، ولی تروریست‌هایی که در نواحی اطراف این شهر حضور داشته‌اند، مردم را با گلوله‌های خمپاره و راکت هدف قرار می‌داده‌اند.