kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶

ترامپ در احمدآباد: ترسناک‌ترین سلاح‌ها را به هند خواهم فروخت

رئیس‌جمهور آمریکا که تحت تدابیر شدید امنیتی به «احمدآباد» هند سفر کرده، با نیم‌نگاهی به چین، گفت ترسناک‌ترین سلاح‌ها را به هند خواهد فروخت. چین و هند اختلافات جدی با یکدیگر دارند و قطعا فروش این سلاح‌ها به هند، خوشایند پکن نخواهد بود.


  سرویس خارجی-

ترامپ دیروز طی یک سفر رسمی وارد احمدآباد هند شد، سفری که با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود. صرف هزینه‌های گزاف و احداث دیوار حائل! به منظور اختفای محله‌های فقیرنشین از سوی دولت هند برای استقبال از دونالد ترامپ از جمله حاشیه‌های این سفر بود که اعتراض گسترده مردم این کشور را به دنبال داشت. شهروندان هندی با حمل دست‌نوشته‌هایی از هزینه‌های گزاف این اقدامات انتقاد کرده‌ و نوشته بودند: «اینجا هند واقعی ماست چرا آنها را پنهان می‌کنید». «کشیدن دیوار حائل غیرقانونی است.»
دیروز ترامپ پس از مراسم استقبال در استادیوم بزرگ کریکت «موترا» شهر «احمدآباد» به موضوع فروش سلاح‌های آمریکا به هند پرداخته و گفت: «ما بهترین سلاح‌ها را می‌‌سازیم و آنها را به هند می‌فروشیم. آمریکا به دنبال دادن برخی از بهترین و ترسناک‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی جهان به هند است. ما بهترین‌ها را می‌‌سازیم و حالا با هند معامله می‌کنیم...شرکت‌های آمریکایی در حال امضای قراردادهایی برای فروش هلی‌کوپترها به ارتش هند هستند... من معتقدم آمریکا باید شریک نظامی شماره یک هند باشد و این شراکت به این صورت موثر واقع خواهد شد.»
به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این صحبت‌هایش آنچه را که «زنان کارآفرین عالی» در هند خواند تحسین کرد و از مردان این کشور خواست «مراقب آنها باشند»!
گفتنی است، هند اختلافات جدی با چین دارد و فروش سلاح‌هایی که ترامپ آن را «ترسناک» خوانده به هند، می‌تواند پیامی برای چین باشد و قطعا پکن از این فروش استقبال نمی‌کند. دولت چین هنوز در این باره موضعی نگرفته است.