kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

رونمایی انقلابیون یمن از 4 سامانه پدافندی جدید

مسئولان یمنی در نمایشگاه آخرین سامانه‌های پدافند هوایی این کشور، از چهار سامانه جدید پدافند هوایی به نام‌های «ثاقب۱»، «ثاقب ۲»، «ثاقب ۳» و «فاطر ۱» رونمایی کردند.



پس از حمله موفق پهپادی و موشکی انصارالله یمن به شهر «ینبع» در غرب عربستان، انقلابیون این کشور از چهار سامانه جدید پدافند هوایی رونمایی کردند. دیروز نمایشگاه شهید «عبدالعزیز المنعم» در یمن برای رونمایی از سامانه‌های پدافند هوایی با حضور مسئولان یمنی افتتاح شد. «مهدی المشاط» رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن، در این نمایشگاه از این چهار سامانه به نام‌های «ثاقب ۱»، «ثاقب ۲»، «ثاقب ۳» و «فاطر ۱» رونمایی و تأکید کرد که این سامانه‌ها بر اساس تجربه صرف یمنی‌ها توسعه داده شده است. به گفته مشاط، این سامانه‌ها برخوردار از فناوری نوین و پیشرفته و آزمایش‌های موفقی داشته است و موفق شده‌اند تعداد زیادی جنگنده یا پرنده‌های شناسایی جنگنده را سرنگون کنند.
«مهدی المشاط» گفت: «آن‌چه در این نمایشگاه دیدیم موجب افتخار و عزت است و به ما ثابت می‌کند که یمنی‌ها آرمان‌های بزرگی دارند.» محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع یمن نیز گفت که سال ۲۰۲۰ سال پیروزی‌های عظیم خواهد بود و سالی است که سلاح‌های بازدارنده استراتژیک توسعه خواهد
یافت.