kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

دستور آل‌سعود به «سعد حریری» برای براندازی دولت «حسان دیاب» در لبنان

یک روزنامه لبنانی فاش کرد، رژیم آل‌سعود به نخست‌وزیر سابق لبنان برای براندازی دولت «حسان دیاب»، یک ضرب‌الاجل ۱۰۰ روزه داد.

روزنامه «البناء» نوشت، در حال حاضر اولویت عربستان، بازیابی صفوف هم پیمانان خود در لبنان (برخی احزاب وابسته به آمریکا و سعودی) است و ریاض در چارچوب سیاست‌های آمریکا، قصد دارد حزب‌الله را تضعیف
کند.
این روزنامه افزود٬ عربستان یک ضرب الاجل 100 روز به «سعد حریری»٬ نخست‌وزیر سابق لبنان، داد تا او طی این مدت، دولت«حسان دیاب» را متزلزل کند. بر اساس این گزارش، دیپلمات‌های سعودی حتی به دیاب، تبریک هم نگفتند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم٬ نقشه راه دولت جدید لبنان‌، مبتنی بر نظم و نسق دادن شرایط مالی این کشور است؛ اما، دولت در حالی می‌خواهد ضعف مالی کشور را بهبود بخشد که «ریاض سلامه» رئیس‌بانک مرکزی لبنان‌، به همراه اتحادیه بانک‌ها و رسانه‌های مخالف، تلاش می‌کنند دولت را به درد سر بیندازند.
در همین راستا، روزنامه «الاخبار» لبنان نوشت که مسئولان بانک‌ها در دیدار با نخست‌وزیر‌، سیاست دولت در باز‌سازی ساختار مدیریت بانک‌ها، را مورد انتقاد قرار‌داده و مدعی شدند که این اقدام، منجر به ورشکستگی بانک‌ها شده و آنها دیگر نمی‌توانند اعتماد را به مردم بازگردانند. آنها همچنین گفتند که درهای حمایت‌ خارجی، که لبنان نیاز مبرمی به آن دارد، به روی این کشور بسته خواهد شد.
به گفته منابع آگاه٬ نخست‌وزیر تحت تاثیر این فشارها قرار نگرفته و تصمیم خود مبنی بر نظم و نسق دادن بدهی‌ها و توقف باز پرداخت آنها به بانک‌ها را اعلام کرده است.